لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

کرباسچی با شکایت اطلاعات سپاه به یک سال حبس محکوم شد


غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، با شکایت سازمان اطلاعات سپاه به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم یک سال حبس غلامحسین کرباسچی، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر شد.

سازمان اطلاعات سپاه از غلامحسین کرباسچی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» شکایت کرده بود.

انتقاد از احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در مصاحبه با روزنامه ابرار در سال ۹۴ یکی از این مصادیق اتهامی است؛ کرباسچی به این روزنامه گفته بود چرا احمد جنتی «در خطبه‌ها از خدا و پیغمبر و امام زمان برای توجیه کارهای احمدی‌نژاد مایه گذاشت اما بعدها که خلاف‌ها و مسائل آن دولت معلوم شد هیچ احساساتی نشان نداد و حرفی نزد.»

سخنرانی انتخاباتی تبریز در سال ۹۴، سخنرانی انتخاباتی سال ۹۴ در شیراز، «زیر سوال بردن سیستم حکومی نظام جمهوری إسلامی و ادعای وجود دیکتاتوری در نظام» از دیگر مصادیق فعالیت تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

«زیر سؤال بردن تصمیمات و اقدامات قوه قضاییه در برخورد» با بازداشتی‌های اعتراض‌های سال ۸۸، دفاع از میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سوی اطلاعات سپاه به عنوان مصادبق «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادگاه انقلاب ارائه شده است.

اطلاق نام «سید مظلوم» به میرحسین موسوی در مراسم افطاری رئیس جمهوری در سال ۹۴ نیز در پرونده کرباسچی به عنوان نمونه‌ای از تبلیغ علیه نظام یاد شده است.

«انتشار تصویر سیدمحمد خاتمی و وزیر اطلاعات» در اینستاگرام و «سیاه‌نمایی و ترسیم جو امنیتی» از دیگر مصادیق اتهام وارد شده به دبیرکل حزب کارگزاران است

غلامحسین کرباسچی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: «۲۰ روز پیش در دادگاه حاضر شدم و یک دفاع نیم ساعته انجام دادیم و امروز(چهارشنبه) حکم را صادر کردند.»

به گفته وی «تبانی و مواردی دیگر» جزء اتهامات وی بوده که دادستانی آنها را نپذیرفته است.

دبیرکل حزب سازندگی اظهار داشت برای فعالیت تبلیغی علیه نظام در قانون از سه ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته شده که قاضی صلواتی حکم یک سال حبس را صادر کرد. کرباسچی به حکم قاضی صلواتی اعتراض کرده است.

با استفاده از سایت کارگزاران و ایلنا
ح.ر.
XS
SM
MD
LG