لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۱

ایران، سوریه و گفت‌وگوهای صلح از محورهای سخنرانی کری در داووس

جان کری وزیر خارجه آمریکا در داووس سوییس در حال سخنرانی است. یکی از محورهای این سخنرانی توافق هسته‌ای با ایران است.

۲۰:۲۴ ۴.۱۱.۱۳۹۲
کری همچنین نسبت به امنیت مرزی دیگر کشورها نظیر اردن٬ در صورت صلح اطمینان داد. صلح به نفع فلسطینی‌ها است.
۲۰:۲۱ ۴.۱۱.۱۳۹۲
کری: فلسطینی‌ها باید بدانند در صورت صلح اشغال پایان می‌یابد و باید تضمینی وجود داشته باشد که غزه‌ دیگری خلق نخواهد شد.
۲۰:۱۸ ۴.۱۱.۱۳۹۲
کری: اگر گفت‌وگوهای صلح به نتیجه برسد اسرائیل می‌تواند با همه کشورهای عربی رابطه اقتصادی داشته باشد. شیخ زاید از امارات به من گفت که اسرائیل پس از رسیدن به صلح٬ سود اقتصادی خواهد برد.
۲۰:۱۴ ۴.۱۱.۱۳۹۲
گفت‌وگوی صلح نمی‌تواند در سازمان ملل حل شود، باید بین طرفین حل شود.
۲۰:۱۳ ۴.۱۱.۱۳۹۲
جان کری: می‌پرسند چرا دولت اوباما تا این حد روی صلح فلسطینی‌ها با اسرائیل تمرکز کرده است. پاسخ این است که برای همه و از جمله اسرائیل و فلسطینی‌ها بهتر است. اگر گفت‌وگوها شکست بخورد، به خاطر ترکیب جمعیتی اسرائیل نمی‌توان دیگر اسرائیلی دموکراتیک داشت. این وضع نمی‌تواند ادامه پیدا کند.
۲۰:۰۹ ۴.۱۱.۱۳۹۲
اسد جذب کننده جهادی‌ها و تروریسم است. ما باید به مردم سوریه قدرت بدهیم. سوریه‌ای سکولار که در‌ آن همه اقلیت‌ها در امنیت هستند. این آرزو دست یافتنی است.
۲۰:۰۶ ۴.۱۱.۱۳۹۲
کری درباره سوریه گفت بشار اسد باید برود برای این دلیل ساده، مردی که دانشجویان را با موشک‌های اسکاد کشته، مردم خود را کشته، به خاطر ۱۳۰ هزار کشته اپوزیسیون هرگز دست از نبرد بر نمی‌دارد.
۲۰:۰۴ ۴.۱۱.۱۳۹۲
کری با تمجید از توافق اتمی با ایران گفت اکنون نوبت ایران است که گفته‌های خود را ثابت کند.
۲۰:۰۳ ۴.۱۱.۱۳۹۲
دیروز پرزیدنت روحانی اینجا بود و گفت ما می‌خواهیم با دنیا وارد تعامل شویم. این سخنان با استقبال مواجه شد. اگر شما جدی هستید در این سخنان، اثبات آن ساده است. کشوری که برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز می‌خواهد٬ چرخه غنی‌سازی در زیر زمین لازم ندارد، رآکتور اب سنگین نمی‌خواهد.
۲۰:۰۱ ۴.۱۱.۱۳۹۲
دلیل تحریم‌ها همین بود. همین الان بازرسان می‌توانند هر روز در فردو و نظنز باشند به خاطر همین توافق. همین طور بازرسان هر ماه می‌توانند در اراک باشند. ما زمان برای رسیدن ایران به بمب را طولانی کردیم و آن را بیشتر قابل ردیابی کردیم.

بیشتر

XS
SM
MD
LG