لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران: کیارستمی سرطان ندارد


مسئول رسیدگی به امور درمان عباس کیارستمی روز یکشنبه، ۱۵ فروردین، ضمن تکذیب گزارش‌ها درباره ابتلای او به «سرطان دستگاه گوارش بدخیم»اعلام کرد که حال این کارگردان سینما «رو به بهبود و در حال خروج از وضعیت بحرانی‌ است».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضا پایدار گفت: «طبق آخرین پاتولوژی نیز سرطان گزارش نشده است بلکه بیماری او پلیپ روده است و بر این اساس قسمتی از روده که دارای یک زایده بوده، برداشته شده است».

آقای پایدار که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران است، همچنین گزارش‌ها درباره ابتلای این کارگردان سینما به «سرطان دستگاه گوارش بدخیم» و «رخ دادن قصور پزشکی» در عمل جراحی اول او را تکذیب کرد.

براساس این گزارش، روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت، دکتر فاضل، جراح عروق و استاد دانشگاه شهید بهشتی، دکتر ظفرقندی، جراح دانشگاه تهران و تعداد دیگری از متخصصان درباره روند درمان آقای کیارستمی برگزار شده است.

در همین حال محسن تدین‌فر، مدیر عامل بیمارستان جم که عباس کیارستمی در آن بستری‌ است، اعلام کرد که این کارگردان سینما «هوشیار» و «به‌دلیل نیاز به کمک تنفسی به دستگاه تنفسی متصل است».

به گفته آقای تدین‌فر، «وضعیت عمومی علایم حیاتی‌، و شرایط کلی» آقای کیارستمی «پایدار و رو به بهبود» است.

وی خبر داد که «عفونت‌های متعدد شکمی که به‌دلیل عمل جراحی روده و عفونت کیسه صفرا پیش آمده بود، تحت کنترل و درمان است».

عباس کیارستمی، کارگردان پرآوازه سینمای ایران، برای دومین بار طی هفته‌های اخیر روز دوشنبه، ۱۲ فروردین، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بحث ابتلای عباس کیارستمی به بیماری سرطان نخستین بار از قول فریدون جیرانی، کارگردان و منتقد سینما، در نخستین روزهای فروردین در رسانه‌های داخل ایران مطرح شد.

بر اساس گزارش‌ها، آقای جیرانی گفته بود که عباس کیارستمی دچار سرطان شده و حتی به‌خاطر خونریزی مدتی را نیز در حالت کما به‌سر برده است.

این سخنان را اما خود آقای جیرانی بلافاصله تکذیب کرد. با این حال گزارش‌ها دست‌کم عمل جراحی عباس کیارستمی در آستانه سال ۱۳۹۵ را تایید می‌کند.

عباس کیارستمی تنها کارگردان سینمای ایران است که موفق به دریافت جایزه معتبر نخل طلای جشنواره فیلم کن فرانسه شده است. «طعم گیلاس» عنوان این ساخته تحسین‌شده اوست که اواسط دهه ۱۳۷۰ ساخته شد.

«کپی برابر اصل»، «زیر درختان زیتون»، «باد ما را خواهد برد» و «خانه دوست کجاست» از دیگر آثار شاخص این هنرمند است.

XS
SM
MD
LG