لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹
 شورشیان سوری
شورشیان سوری

اپوزیسیون سوریه از مداخله نظامی در چند روز آینده خبر داد

یک عضو ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که میان شورشیان و کشورهایی که در حمله به سوریه شرکت خواهند کرد نشست‌هایی برگزار شده است. گاردین از فرود جنگند‌ه‌های بریتانیایی به قبرس خبر داده است.

یک عضو ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که میان شورشیان و کشورهایی که در حمله به سوریه شرکت خواهند کرد نشست‌هایی برگزار شده است. وی گفت که در این جلسات اهداف احتمالی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. احمد رمضان یک عضو ائتلاف ملی سوریه گفت که زمان دقیق حمله مشخص نیست اما سخن بر سر چند روز است نه چند هفته.
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد این کشور آماده مجازات کسانی است که به بیگناهان در سوریه حمله شیمیایی کردند.
اولاند که در میان سفیران این کشور سخن می‌گفت تصریح کرد که به نظر قطعی است نیروهای بشار اسد حمله شیمیایی را انجام داده‌اند. وی تاکید کرد که بر عهده جامعه جهانی است که به این حمله شیمیایی پاسخ دهد.
شاخص‌های بورس در بازار بورس نیویورک و خاورمیانه در سایه‌ گمانه‌زنی‌ها درباره حمله قریب‌الوقوع به سوریه کاهش یافت.
فرانسوا اولاند در سخنانی که در شماری از شبکه‌های خبری به طور زنده پخش می‌شد تصریح کرد: « امروز این جنگ داخلی صلح جهانی را تهدید می‌کند. همه چیز ما را به این می‌رساند که باور کنیم این رژیم این عمل ننگین را مرتکب شده است.»
ولید معلم وزیر خارجه سوریه تاکید کرد دمشق علیه هرگونه حمله‌ای از خود دفاع خواهد کرد. ولید معلم گفت که سوریه توانایی این را دارد که جهان را «شگفت‌زده» کند. وزیر خارجه سوریه هشدار داد که هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور منافع اسرائیل و القاعده را تامین خواهد کرد.
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی آماد‌ه‌‌ اقدام هستند اگر باراک اوباما به آنها فرمان دهد. یک روز پیش از این جان کری وزیر خارجه ایالات متحده گفته بود که بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه غیرقابل انکار است.
واشینگتن پست نوشت باراک اواما در حال بررسی حملات محدود به سوریه است که احتمالا بیش از دو روز طول نخواهد کشید.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت که انتظار می‌رود اوباما دستور دهد از ناوهای این کشور در دریای مدیترانه با موشک‌های کروز به سوریه حمله کنند.
وزارت خارجه روسیه از ایالات متحده و دیگر کشورها خواست تدبیر و آینده‌نگری داشته باشند. مسکو هشدار داد که اقدام نظامی در سوریه می‌تواند «پیامدهای فاجعه‌بار» برای منطقه داشته باشد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG