لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۵

مینو خالقی به دادستانی «دعوت شد»


دادستان تهران اعلام کرد مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در مجلس دهم برای «اخذ توضیح» دعوت شده است. وی همچنین از بازداشت فردی که گفته می‌شود تصاویر منسوب به مینو خالقی را منتشر کرده دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، عباس جعفری دولت آبادی، روز یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت، یادآور شد که برخی از منتقدان بازداشت فرد منتشر کننده تصاویر بی‌حجابِ منتسب به خانم خالقی ادعا کره‌اند که این تصاویر پیش از این در «صفحه فردی ضدانقلاب» منتشر شده بود و او تنها آنها را بازنشر کرده است.

وی خبر داد که مینو خالقی برای «اخذ توضیح در این زمینه دعوت شده است». آقای جعفری دولت آبادی جزییات بیشتری درباره «دعوت» از خانم خالقی بیان نکرده و نامی از صفحه فرد به گفته او «ضد انقلاب» نبرده است.

عکس‌های بی‌حجاب و منسوب به خانم خالقی در هفته‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما او به شدت هرگونه انتساب آنها به خود را تکذیب کرد.
در همین حال منابع خبری در ایران از بازداشت حامد طالبی، خبرنگار سابق خبرگزاری فارس، در شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت، در ارتباط با انتشار این عکس‌ها خبر داده‌اند.

برخی وب سایت‌ها از حامد طالبی به عنوان مدیر کانال «قیچی» در تلگرام نام برده‌اند که عکس‌هایی بی‌حجاب از زنی را منتشر کرده و او را مینو خالقی معرفی کرده است.

برخی از نمایندگان مجلس از جمله فاطمه آلیا و برخی از رسانه‌های اصولگرا از جمله روزنامه کیهان ضمن اعتراض به بازداشت حامد طالبی مدعی شده‌اند که این تصاویر پیش از این در یک صفحه فیس بوک که از خارج از ایران اداره می‌شود، منتشر شده بود و آقای طالبی تنها آنها را بازنشر کرده است.

در همین حال آقای جعفری دولت آبادی ضمن دفاع از بازداشت این فرد گفت که دادستانی «برای خوشایند اشخاص، گروه‌ها و یا جناح‌های سیاسی کسی را دستگیر نمی‌کند، بلکه دادسرا به وظیفه ذاتی خود عمل» می‌کند.

دادستان تهران «ریختن آبروی افراد بدون مجوز قانونی» را «جرم» و انتشار تصاویر زن مسلمان «بدون پوشش مناسب در فضای مجازی را فاقد توجیه» خواند.

وی اضافه کرد: «اقدام دادستانی تهران در مقابله با این رفتار مجرمانه، نه برای مقابله با دولت بوده و نه حمایت از فردی است که تصاویرش در اختیار دیگران قرار گرفته است».

ماجرای «ابطال» آرای منتخب سوم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اخیرا به هیئت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه ارجاع شده و در حال حاضر گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که این هیئت هم به نفع شورای نگهبان رای داده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، تاکید کرده که بعد از برگزاری انتخابات، تنها مجلس است که می‌تواند درباره اعتبارنامه یک نماینده تصمیم بگیرد.

در مقابل احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، با دفاع از رد صلاحیت و ابطال آرای خانم خالقی پس از برگزاری انتخابات گفته است که «نظارت استصوابی» شورای نگهبان بر انتخابات «عام و در تمام مراحل است».

علی مطهری، نماینده تهران درمجلس، در نامه‌ای خطاب به آقای جنتی توضیحات و اظهارات او درباره ابطال آرای مینو خالقی را «ناقض و خلاف قانون» دانسته است.

XS
SM
MD
LG