لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۱

نرگس محمدی خواستار رسیدگی به پرونده‌اش در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد


 نرگس محمدی
نرگس محمدی

نرگس محمدی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن قدردانی از پیگیری‌های آنها برای تجدیدنظر در پرونده وی، خواستار رسیدگی به پرونده‌اش در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد.

نرگس محمدی، نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، که با حکمی ۱۶ ساله در زندان به‌ سر می‌برد، در نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به پرونده‌اش در کمیسیون اصل ۹۰ شدتا حکمش مورد قضاوت افکار عمومی قرار گیرد.

جمعی از نمایندگان مجلس مهرماه امسال در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، با انتقاد از حکم ۱۶ سال حبس این فعال حقوق بشر نسبت به وضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کردند.

این نامه اما با واکنش تند محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور مواجه شد. وی «مدعیان خارجی و فعالان حقوق بشر و مسئولان حامی آنها» را دو ضلع یک «مثلث شوم» خواند و گفت ضلع سوم این مثلث، برجام است.

منتظری تصریح کرده بود: «نمایندگان قبل از نوشتن نامه در حمایت از عناصر مطرود، وضعیت پرونده آنها را بررسی کنند و آن را مورد بررسی قرار دهند».

در پاسخ به این اظهارات، ۱۷ نماینده مجلس در نامه‌ای دیگر، این بار به دادستان کل، خواستار ارائه توضیحات دستگاه قضایی درباره حکم ۱۶ ساله نرگس محمدی شدند تا افکار عمومی هم درباره این حکم قضاوت کند.

اکنون نرگس محمدی در نامه خود «از شنیده شدن صدای نمایندگان "ملت" از خانه "ملت"» ابراز خرسندی کرده، و نوشته است: «مدتی است به گوش صاحبان خانه می‌رسد. خانه‌ای که محل پژواک صدای پرخروش مصدق و مدرس است».

نرگس محمدی نوشته است که اگر که دستگاه قضایی به پروند‌ه‌اش رسیدگی نمی‌کند از نمایندگان می‌خواهد مجلس این پرونده را در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی کند، چراکه به گفته او، «قدرت افکار عمومی برتر از قدرت حاکمان است».

XS
SM
MD
LG