لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

دیدار دختران موسوی و رهنورد با پدر و مادر خود


سایت کلمه گزارش داده است که دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با پدر و مادرشان دیدار کردند.

برپایه این گزارش که روز چهارشنبه ۲۷ آذر منتشر شده، دختران موسوی و رهنورد وضعیت روحی پدر و مادر خود را خوب توصیف کرده اما در عین حال گفته‌اند که مادرشان نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

میرحسین موسوی، از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ است که بیش از هزار روز از حصر خانگی او و همسرش زهرا رهنورد می‌گذرد. مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات است که او نیز در محلی دیگر، در حصر خانگی است.

سایت کلمه نوشته است که خانم رهنورد همچنان دچار نوسان در ضربان قلب و فشار خون است و برای درمان نیاز به مراقبت دقیق پزشکی دارد.

بنا بر این گزارش مشکلات اخیر خانم رهنورد پیش از «اتفاقات غدیر» سابقه نداشته است.

اشاره این گزارش به ماجرای سیلی زدن به دختران موسوی و رهنورد و بازرسی بدنی غیرمتعارف در روز عید غدیر است.

در گزارش سایت کلمه آمده است که ماموران حدود یک ماه پیش قول برقراری ارتباط تلفنی دختران با پدر ومادر خود در طول هفته را داده بودند که تاکنون به این وعده عمل نشده است.

کلمه می‌افزاید در دیدارهای اخیر میرحسین موسوی نظرات خود را درباره مسایل روز نیز ارایه کرده است؛ موسوی در این دیدارها از جمله نظرات خود را درباره وضع اقتصاد و مشکلات معیشتی مردم بیان کرده است.

برپایه این گزارش برنامه هسته‌ای نیز یکی از این موضو‌عات بوده که موسوی آن را پرونده ملی و مربوط به تک‌تک مردم کشور و دارای اهمیت بسیار دانسته است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران، روز ۱۶ آذر در سخنرانی خود به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به شعارهای گروهی از دانشجویان که خواستار آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، و دیگر زندانیان سیاسی کشور شدند، گفت که «دولت به تمام وعده‌های خود پایبند است».

آزادی زندانیان سیاسی یکی از موضوعاتی بود که روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود، وعده پیگیری آن را داده بود.

به تازگی نیز سخنگوی دولت اعلام کرده است که حسن روحانی در سکوت خبری برای رفع حصر تلاش می‌کند.
XS
SM
MD
LG