لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

ابراز نگرانی میرحسین موسوی از وضعیت معیشتی مردم


میرحسین موسوی از رهبران مخالفان در ایران و همسرش زهرا رهنورد که در حصر خانگی به سر می‌برند، در دیدار با شماری ازنزدیکان خود که پس از مدت‌ها صورت گرفت، نسبت به وضعیت معیشتی مردم ابراز نگرانی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه وبسایت کلمه که اخبار مربوط به میرحسین موسوی را منتشر می‌کند، این دیدار در محل حصر این رهبر مخالفان صورت گرفت و در آن پدر و مادر خانم رهنورد، خواهران او و خانواده علی موسوی خواهر‌زاده میرحسین موسوی که دو سال پیش در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری به ضرب گلوله کشته شد، حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، میرحسین موسوی در این دیدار سه ساعته که «بدون حضور مشهود» نیروهای امنیتی صورت گرفت، «از زندانیان سیاسی یاد کرده و با بیان اینکه آنها در شرایط بدی هستند برای آزادی و سلامتیشان دعا کرد.»

میرحسین موسوی همچنین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی زندگی مردم به حاضران گفت: «سلام من را به ملت ایران برسانید.»

میرحسین موسوی در اشاره‌ای به وضعیت خود و همسرش اظهار داشت: «ما راضی به رضای خدا هستیم.»

میرحسین موسوی یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سه سال پیش ایران، به همراه همسرش زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد. مهدی کروبی دیگر نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری هم از‌‌ همان تاریخ حصر خانگی است.

از زمان آغاز حصر، هر از چندگاهی دیداری میان موسوی و کروبی با فرزندانشان صورت می‌گیرد که اخبار آن از طریق رسانه‌های نزدیک به آنها منتشر می‌شود.

میرحسین موسوی به مدت هشت سال در دوره ریاست جمهوری آیت الله علی خامنه‌ای رهبر کنونی جمهوری اسلامی ایران که مصادف با روزهای جنگ با عراق بود، پست نخست وزیری را بر عهده داشت. او آخرین نخست وزیر ایران است که پس از او، این پست در اصلاح قانون اساسی حذف شد و مسئولیت‌های اجرایی، بر عهده رئیس جمهور گذاشته شد.
XS
SM
MD
LG