لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۱۱

محمدعلی‌کلی و رهبران مسلمان آمریکایی خواستار آزادی جاش فتال و شین بائر شدند


محمد علی کلی در باشگاه ملی مطبوعات آمریکا خواستار آزادی دو شین بائر و جاش فتال شد.
محمد علی کلی در باشگاه ملی مطبوعات آمریکا خواستار آزادی دو شین بائر و جاش فتال شد.
محمد علی کلی، قهرمان بوکس افسانه‌ای آمریکا، روز سه‌شنبه به همراه تنی چند از دیگر شخصیت‌های برجسته مسلمان آمریکایی بار دیگر از رهبران ایران به ویژه آیت‌الله خامنه‌ای خواستند، جاش فتال و شین بائر، را که نزدیک به دو سال در ایران زندانی هستند، آزاد کنند.

روز سه‌شنبه خانواده‌های این دو شهروند آمریکایی به همراه ۲۱ نفر از رهبران مسلمان ایالات متحده در باشگاه ملی مطبوعات این کشور گرد هم آمدند و خواستار آزادی این دو جوان شدند.

به گزارش رادیو فردا در این گردهمایی تاکید شد که پیشتر نیز رهبران مسلمان آمریکایی و محمد علی کلی پیشتر هم نامه‌هایی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته بودند و همچنان در انتظار پاسخ رهبر جمهوری اسلامی به سر می‌برند.

سارا شورد، نامزد شین بائر که خود پس از ۱۴ ماه حبس با سپردن وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد، در این گردهمایی ابراز امیدواری کرد که این تقاضای مشترک برای آزادی این دو جوان آمریکایی پذیرفته شود.

سارا شورد گفت: «ما در اینجا گرد آمده‌ایم و دعا می‌کنیم که ایران این درخواست را شنیده و به آن ترتیب اثر داده و نسبت به جاش و شین گذشت نشان دهد.»

سارا شورد همچنین از مردم ایران خواست که این دو جوان آمریکایی را فراموش نکنند.

سارا شورد با اشاره به تدوام حبس دوستانش گفت که این دو تنها به خاطر دشمنی ایران و آمریکا در زندان به سر می‌برند و این گرفتاری آنها ربطی به این دو جوان بیگناه ندارد.

لورا فتال مادر جاش نیز تاکید کرد که پسرش و شین بائر جرمی مرتکب نشده‌اند و تنها به دلیل ملیت آمریکایی‌شان در زندان به سر می‌برند.

الکس فتال برادر جاش نیز در گفت‌وگو با رادیو فردا ابراز امیدواری کرد گردهمایی رهبران مسلمانان آمریکا با حضور محمد علی کلی گشایش در کار این دو جوان زندانی فراهم کند.

الکس فتال با اشاره به اعتصاب غذای دوره‌ای خانواده‌های این دو زندانی گفت که خود او در دومین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد و تاحد امکان به این اعتصاب ادامه می‌دهد.

اکلس فتال اظهار داشت رنجی که آنها می‌بینند با رنج جاش و شین بائر که در ایران زندانی‌ند قابل مقایسه نیست.

به گفته وی،جاش و شین هفده روز در ایران در اعتصاب غذا به سر بردند و این مایه نگرانی عمیق خانواده‌هایشان بوده است.

وی به خبرنگاران گفت که آنها سیاست‌پیشه نیستند و تنها سه خانواده ساده هستند که می‌خواهند عزیزانشان را آزاد در کنار خود بینند.

در این گردهمایی محمدعلی کلی، قهرمان پیشین بوکس سنگین‌وزن جهان به دلیل بیماری، خود سخن نگفت اما همسرش از قول او خواستار ازادی این دو شهروند آمریکایی شد.

رامین میهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز سه‌شنبه در پاسخ به خبرنگارانی که این دو آمریکایی را «کوهنورد» خوانده بودند، اظهار داشت که آنها کوهنورد نیستند و گفت: «چطور می‌شود كه چند نفر از آمریكا برای تعطیلات آخر هفته و كوهنوردی در مرزهای ایران و عراق و در نقاط حساس، به كوهنوردی بپردازند.»

با این حال سارا شورد با اشاره به تعویق دادگاه این دو آمریکایی به رادیو فردا گفت که این تعویق احتمالا می‌تواند به دلیل آزادی آنها در آینده نه چندان دور باشد.
XS
SM
MD
LG