لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۲

ناطق‌ نوری: هرکسی مدرکی از فساد بستگانم دارد، منتشر کند


 علی‌اکبر ناطق نوری در کنار صادق لاریجانی
علی‌اکبر ناطق نوری در کنار صادق لاریجانی

دو روز پس از نامه فاضل لاریجانی برای بررسی اموال او و نزدیکان علی‌اکبر ناطق نوری و محمود احمدی‌نژاد، آقای ناطق نوری خواستار آن شد که هر کسی مدرکی از فساد بستگانش دارد، منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی گفت: «در هفته گزارش‌های متعددی به حراست دفتر رهبری می‌آید که افرادی به نام ناطق نوری، اقداماتی را انجام داده‌اند و من همین جا اعلام می‌کنم هر کسی به نام بنده در هر کجا خواست کاری را انجام دهد، مستقیم به دفتر بازرسی مراجعه کند».

آقای ناطق نوری بدون اشاره به جزییات گفت که زمانی وزارت اطلاعات اتهامی به پسرش وارد کرده و او پس از این اتهام پسرش را از خانه «رانده» تا «به شکل قانونی مراحل طی شود».

وی اعلام کرد که «بعد از دو هفته مشخص شد که اتهام درست نبوده است».

رئیس دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی همچنین «سوء استفاده» از نام افراد شاخص را «نشانه ناسالم بودن جامعه» دانست.

فاضل لاریجانی در نامه‌ای که روز شنبه، ۲۰ آذرماه، برای بررسی اموال خود ابراز آمادگی کرده بود اما تلویحا شرط گذاشته بود که باید در مورد اموال نزدیکان محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر ناطق نوری نیز همزمان با او تحقیق شود.

شش روز قبل از این نامه، صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران و برادر فاضل لاریجانی، از پی‌گیری پرونده قضایی فاضل خبر داده و گفته بود که «عملکرد فاضل را تایید نمی‌کنم و قبول هم ندارم و به نظر من کار او اشتباه است.»

آقای ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود رتبه ایران در مبارزه با فساد را «خیلی تحقیرآمیز» خواند.

وی افزود: «برایم جای سوال دارد چطور وقتی من با سوابق متعدد به عنوان نمایندگی مردم، ریاست مجلس و وزارت وقتی می‌خواهم برای یک نفر وام ده میلیونی بگیرم به نتیجه نمی‌رسم. اما یک نفر ۳۵۰ میلیارد وام بدون وثیقه بگیرد».

آقای ناطق نوری که خود رییس بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی است، پیش از این نیز از وضعیت فساد در ایران انتقاد کرده بود.

وی روز ششم تیر گفته بود: «روزی یک نفر در دفتر بازرسی نزد من آمد و گفت من هیچ توقعی از شما ندارم و فقط می‌خواهم که از دادگاه بخواهید به پرونده من عادلانه رسیدگی شود؛ چرا باید تن مردم این گونه بلرزد و مردم به این اجماع برسند که همه اینها خرابند؟».

صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران، روز هفتم تیرماه بدون ذکر نام، به اظهارات علی اکبر ناطق نوری واکنش نشان داده و او را «اپوزیسیون» و مرتبط با «سرمایه‌‌های مفسد» خوانده بود.

سوده ناطق نوری، دختر علی اکبر ناطق نوری، روز دوشنبه، ۱۴ تیر، سخنان رییس قوه قضاییه ایران علیه پدرش را «غیراخلاقی و غیرمسوولانه» و یادآور «خاطره تلخ اظهارات عوام‌فریبانه و غیراخلاقی» محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سابق ایران خواند.

ناطق نوری از اعضای ارشد جامعه روحانیت مبارز و رقیب محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ بود. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اما خبرهایی درباره حمایت او از میرحسین موسوی کاندیدای اصلاح‌طلبان منتشر شد.

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری سابق ایران در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با نام بردن از پسران اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری آنان را تلویحا به فساد اقتصادی متهم کرد.

پس از این سخنان آقای احمدی‌نژاد، مصطفی ناطق نوری پسر علی‌اکبر ناطق نوری، در نامه‌ای به میرحسین موسوی شیوه مناظره تلویزیونی وی با رقیب انتخاباتی‌اش را ستود و برای او آرزوی پیروزی کرد.

سال گذشته اخباری مبنی بر تشکیل جلسات مشترک اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق نوری و محمد خاتمی برای انتخابات مجلس دهم منتشر شد، اما آقای هاشمی رفسنجانی این خبر‌ها را تکذیب کرد.

آقای ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم حمایت خود را از فهرست «ائتلاف اصولگرایان» تکذیب کرده بود.

XS
SM
MD
LG