لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۸

واکنش بانک تجارت به انتشار فیش حقوقی مدیرانش


بانک تجارت فیش‌های حقوقی‌«چند ده میلیونی» منتسب به مدیر عامل و رئیس هیات مدیره این بانک را «مخدوش» خواند و اعلام کرد که این مبالغ به «حساب بستانکار بانک و نه حساب حقوقی» این دو نفر واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک تجارت روز یکشنبه، ۳۰ خرداد، در اطلاعیه خود همچنین اعلام کرد که مبالغ پرداخت شده «بابت یکپارچه‌سازی حقوق بازنشستگی و آغاز به کار مجدد» این افراد بوده و حقوق آنان «نبوده» است.

براساس این گزارش، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک تجارت درسال‌های ۸۶ و ۸۹ بازنشسته شده بودند و از سال ۹۳ دوباره در این بانک آغاز به کار کرده‌اند.

به گفته بانک تجارت، پس از آغاز به کار این دو نفر همه مبالغ واریز شده به حساب آنان با دو عنوان «حقوق بازنشستگی و شاغل به عنوان قراردادی» در طول سال‌های ۹۳ تا آذر۹۴ به حساب بانک بازگردانده شده و دوباره حقوق آنان به عنوان شاغل رسمی «به حساب بستانکار بانک و نه حساب حقوقی» این دو نفر واریز شده است.

برای دریافت اخبار ایران و چهان به تلگرام رادیو فردا به پیوندید

براساس این اطلاعیه، مبالغ واریز شده حقوق این دو مدیر «نبوده» بلکه همه مبالغی است که «بابت تطبیق و یکپارچه‌سازی حقوق دوران بازنشستگی و حقوق و مزایای ناشی از آغاز به کار مجدد» به مدت ۲۱ ماه پرداخت شده است.

بانک تجارت اعلام کرد که همه اسناد و مدارک مربوط به این موضوع را به وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و نمایندگان سهامداران عمده بانک ارائه کرده و آمادگی دارد تا «در صورت صدور دستور مراجع ذی‌صلاح»، آنهار ا منتشر کند.

در روزهای گذشته فیش‌های حقوقی منتسب به مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک تجارت در وب‌سایت انصاف نیوز منتشر شده است.

براساس این فیش‌ها مدیرعامل بانک تجارت در آذر ماه سال گذشته «رقم ۷۱۰ میلیون تومان به صورت خالص دریافت کرده که مجموع دریافتی در مدت ۲۱ ماه است».

براساس این اسناد وی همچنین «در سال ۹۳ یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد یک درصد از بانک تجارت دریافت کرده که ۴۵ برابر حقوق ماهیانه وی است».

براساس اطلاعات این فیش‌ها همچنین رئیس هیات مدیره بانک تجارت «در دی ماه سال ۹۴ به غیر از فیش حقوقی، ۶۰۰ میلیون تومان با عناوین دیگر و به صورت خالص پس از کسورات مختلف از جمله اقساط وام قرض الحسنه (با یک درصد کارمزد و ۴۰ برابر حقوق) مبلغ ۴۸۰ میلیون تومان دریافت کرده است».

در هفته‌های گذشته موضوع فیش‌های حقوقی تعدادی از مدیران دولت حسن روحانی از جمله مدیران بیمه مرکزی ایران، مدیران تعدادی از بانک‌ها از جمله بانک رفاه و رییس صندوق توسعه ملی خبر ساز شده است.

فیش‌های منتشر شده از حقوق این افراد در برخی ماه‌ها نشان می‌دهد که ده‌ها میلیون تومان و یا صد‌ها میلیون تومان به حساب آنان واریز شده است.

برخی از مقامات دولت اما اعلام کرده‌اند که فیش‌های منتشر شده مربوط به ماه‌های خاصی بوده و مبالغ واریز نشده تنها حقوق این افراد نبوده و دراین ماه‌ها این افراد برخی حقوق و مزایای پرداخت نشده ماه‌های قبل را نیز دریافت کرده‌اند.

از جمله پس از انتشار گزارش‌ها درباره واریز شدن ۲۳۴ میلیون تومان به حساب علی صدقی، مدیر عامل بانک رفاه، در اسفند ماه پارسال، الله‌وردی حبیب‌پور مدیر روابط عمومی این بانک اعلام کرده که این مبلغ تنها حقوق اسفندماه او نبوده بلکه تمام معوقات حقوق او در سال ۹۴ نیز در این ماه به حساب وی واریز شده است.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، نیز ضمن «عذرخواهی» از مردم گفته که این پاداش‌ها «بر اساس مصوبه دولت‌های قبل» و «از روزنه‌های قانونی» پرداخت شده است.

رییس‌جمهوری، رئیس قوه قضائیه و رییس مجلس ایران به طور جداگانه دستور رسیدگی به این موضوع را داده‌اند.

XS
SM
MD
LG