لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۲

سروری: نزدیکان روحانی علیه «جهان‌نیوز» پرونده‌سازی کرده‌اند


پرویز سروری٬ مدیر مسئول سایت «جهان نیوز» می‌گوید این سایت به خاطر «پرونده‌سازی» نزدیکان حسن روحانی توقیف شده و شکایت وزارت امور خارجه علت اصلی توقیف آن نیست.

سایت محافظه‌کار «جهان نیوز» دو روز پیش٬ از سوی هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد و تاکنون علت اصلی این تصمیم اعلام نشده است.

برخی رسانه‌ها٬ انتشار گزارشی در این سایت درباره حضور رهبر کشته شده طالبان در ایران و افشای برخی جزئیات مذاکرات وی با مقام‌های ایرانی را مهمترین عامل این توقیف اعلام کرده‌اند.

به گزارش روز جمعه (۲۸ خرداد)خبرگزاری فارس٬ آقای سروری هم در واکنش به این گزارش‌ها گفته «بعید» می‌داند «علت اصلی توقیف» تنها برای انتشار یک خبر بوده باشد.

وی درباره جزئیات این خبر توضیحی ارائه نداده٬ اما گفته به خواست مقام‌‌های دولتی خبر مذکور از سایت حذف شده و تکذیبیه آن هم منتشر شده است.

سایت «جهان نیوز» روز ۱۸ خردادنوشته بود ملا اختر منصور، رهبر سابق طالبان، یک هفته پیش از کشته شدن، «به مدت دو ماه در ایران حضور داشته و مذاکرات متنوعی با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام داده است.»

این سایت روز ۱۶ خرداد هم خبری با عنوان «نامه محرمانه موگرینی به ظریف» منتشر کرده و نوشته بود در این نامه خانم موگرینی خطاب به محمدجواد نوشته «اگر هنوز برای شما مشکلی در حوزه مالی و بانکی باقی مانده٬ این جزو تعهدات ما در برجام نبوده است.»

مدیر مسئول سایت «جهان نیوز» هم بی‌آنکه به این اخبارو گزارش‌ها اشاره کند٬ گفته «اشتباه سهوی در هر رسانه‌ای ممکن است رخ دهد.»

پرویز سروری در بخش دیگری از سخنان خود از دولت حسن روحانی به خاطر «تشدید فشار بر رسانه‌ها» انتقاد کرده و افزوده است که این سایت به خاطر برخی «افشاگری‌های مالی» توقیف شده است.

وی اضافه کرد که این افشاگری‌ها «علیه برخی نزدیکان رئیس جمهور و فیش‌های نامتعارف حقوقی» بوده که منجر به «پرونده سازی» علیه «جهان نیوز» شده است.

پرویز سروری با اظهار تاسف از اینکه تاکنون علت اصلی این توقیف اعلام نشد٬ به صورت تلویحی تهدید کرده که در آینده به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره می‌کند.

علیرضا زاکانی٬ نماینده سابق مجلس هم که گفته می‌شود صاحب امتیاز «جهان نیوز» است٬ در این خصوص گفته «رویکرد کلی دولت یازدهم برای بستن دهان منتقدین اثر معکوس خواهد داشت.»

احمد توکلی دیگر نماینده سابق مجلس نیز با انتقاد از عملکرد هیات نظارت در توقیف سایت «جهان نیوز» از اعضای این هیات خواسته که از مردم ایران عذرخواهی کنند.

حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس خواستار انتشار مستندات هیات نظارت در خصوص علت توقیف این سایت محافظه‌کار شده است.

نقوی حسینی افزوده «به نظر می‌رسد توقیف سایت جهان‌نیوز رویکرد دولت برای بستن دهان منتقدان است.»

XS
SM
MD
LG