لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۱

رهبر دموکرات‌ها در سنا: از افزایش تحریم‌های ایران حمایت می‌کنم


 هری رید
هری رید
همزمان با مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژنو، هری رید، رهبر جناح اکثریت دموکرات‌ها در سنای آمریکا، تاکید کرد که وی خود را به پیشبرد طرح تحریم‌های ایران متعهد می‌داند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هری رید روز پنجشنبه ۳۰ آبان گفت: «سنا باید آماده به پیش بردن طرح جدید تحریم‌های مورد توافق دو حزب پس از تعطیلی "روز شکرگزاری" باشد و من ‌آماده انجام این کار هستم.»

هم‌اکنون یک طرح در کمیته بانکی سنای آمریکا برای تحریم‌های ایران به درخواست دولت متوقف نگه داشته شده است. اقلیت جمهوری‌‌خواه و شماری از دموکرات‌ها، از معطل ماندن این طرح خشمگین هستند و تهدید کرده‌اند که اگر این طرح به پیش نرود خودشان طرحی علیه ایران ارائه خواهند کرد. به نظر می‌رسد که اظهارات هری رید برای راضی کردن طرفداران تحریم‌های بیشتر علیه ایران باشد.

تلاش گروهی از قانونگذاران آمریکایی برای افزایش تحریم‌های ایران در حالی است که دولت آمریکا، تصریح کرده که هرگونه افزایش تحریم، به فضای مذاکرات لطمه می‌زند و موضع آمریکا را حتی در میان دیگر اعضای گروه ۱+۵ تضعیف می‌کند.

طیفی از قانونگذاران آمریکایی با رویه مذاکرات کنونی و احتمال دادن تخفیف‌هایی به ایران در موردتحریم‌ها مخالفند و خواهان برچیدن برنامه هسته‌ای ایران هستند.

هری رید روز پنجشنبه همچنین گفت: «در حالی که من از تلاش دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنم، معتقدم که ما نیاز داریم گزینه‌های قانونگذاری‌ را همچنان مدنظر داشته باشیم تا در ماه دسامبر در مورد طرح تازه دو حزبی تحریم‌ها کمی پس از تعطیلات اقدام کنیم.»

رهبر دموکرات‌ها در سنا تصریح کرد: «من از طرحی که دامنه تحریم‌های نفتی کنونی ما را افزایش می‌دهد حمایت می‌کنم؛ طرحی که محدودکننده تجارت در بخش‌های راهبردی اقتصاد ایران است که برنامه هسته‌ای را پشتیبانی می‌کند، و همچنین آنهایی که به ایران کالا می‌فرستند را مورد پیگرد قرار می‌دهد.»
XS
SM
MD
LG