لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۲

بازداشت ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد


 ساسان آقایی
ساسان آقایی

بر اساس گزارش‌ها ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد، شامگاه شنبه ۲۱ مرداد، در دفتر این روزنامه و با حکم دادسرای فرهنگ و رسانه بازداشت شده است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، نیروهای امنیتی همچنین پس از حضور در روزنامه، این روزنامه‌نگار را به خانه‌اش برده و پس از تفتیش خانه، او را به زندان اوین منتقل کرده‌اند. دلیل بازداشت این روزنامه‌نگار مشخص نیست.

ساسان آقایی پس از اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نیز بازداشت و پس از حدود چهار ماه آزاد شده بود.

او در هفته اول بهمن ۹۱ نیز به همراه ۱۷ روزنامه‌نگار دیگر دستگیر و پس از حدود یک ماه آزاد شده بود.

در چند ماه اخیر بیش از ۱۰ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند و تعدادی از آنها از جمله احسان مازندرانی و هنگامه شهیدی همچنان زندانی هستند.

در اسفند ماه ۹۵ نیز ۱۲ مدیر کانال‌های تلگرامی نزدیک به اصلاح‌طلبان و دولت بازداشت شده بودند که برخی از آنها پس از حدود سه ماه و برخی دیگر پس از حدود شش ماه آزاد شدند.

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات ۲۰۱۷ این سازمان از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ۱۶۵ قرار دارد.

این سازمان روز پنجشنبه ۱۲ مرداد، نیز از حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، خواسته بود در دوره دوم ریاست جمهوری اش به وعده‌هایی که به مردم ایران داده است، عمل کند.

همچنین به گزارش سایت فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران، کنگره جهانی این نهاد جهانی، در نشست اخیر خود در شهر انژه فرانسه، که بین روزهای ۱۸ تا ۲۰ خرداد برگزار شد، بر اساس تقاضای نماینده انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران خواستار آزادی روزنامه‌نگاران زندانی در ایران شد.

همچنین قبل از آن، ۲۹ نماینده پارلمان اروپا روز ۲۳ اردیبهشت در نامه‌ای از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواسته بودند که روزنامه‌نگاران، زندانیان سیاسی و مدیران کانال‌های تلگرامی را آزاد کنند.

XS
SM
MD
LG