لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

سوریه قویا استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرد

نماینده سوریه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری قویا استفاده دولت سوریه از سلا‌[ح‌های شیمیایی را رد کرد. حسن روحانی در تماس تلفنی با پوتین خواستار انجام هرگونه اقدام لازم برای جلوگیری از حمله به سوریه شد.

بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری قویا استفاده دولت سوریه از سلا‌[ح‌های شیمیایی را رد کرد و آن را به شورشیان این کشور نسبت داد.
بشار جعفری در پاسخ به خبرنگاران گفت چندی پیش رسانه‌های ترکیه از توقیف محموله شیمیایی در ترکیه خبر دادند که از لیبی به سوریه قاچاق می‌شد. بشار جعفری به نقل از رسانه‌های ترکیه گفت که جبهه النصره می‌خواست این مواد شیمیایی را در سوریه استفاده کند.
بشار جعفری می‌گوید سازمان ملل در ماه مارس درخواست سوریه برای شناسایی عاملان حمله شیمیایی در خان العسل را رد کردند چون می‌دانستند شورشیان از سلاح شیمیایی استفاده کردند.
بشار جعفری می‌گوید این حوادث نباید فراموش شود. وی قویا استفاده از سلاح‌های شیمایی را محکوم کرد و گفت حتی آمریکا به پیمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی نپیوسته است و آن را «دورویی» و «تزویر» دانست.
بشار جعفری می‌گوید آنچه که به بهار عربی موسوم است در خدمت منافع اسرائیل است.
بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل خواستار تحقیق علمی در مورد حمله شیمیایی اخیر در سوریه شد.
بشار جعفری همچنین اتحادیه عرب را متهم کرد که در تلاش بوده به سوریه حمله شود.
بشار جعفری در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا تایید می‌کنید که دولت سوریه برخی اماکن را تخلیه می‌:کند گفت ما در حال جنگ هستیم و برای آن اماده هستیم. جعفری گفت من کارشناس نظامی نیستم ولی در هنگام جنگ امور لازم انجام می‌شود.
بشار جعفری: کسانی که در منطقه زندگی می‌کنند می‌دانند که پیامدهای حمله به سوریه چه خواهد بود.
جعفری گفت که وضعیت عراق یکی از نمونه‌های حمله به یک کشور در منطقه است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG