لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

پلیس «قتل سه‌ کودک» در تهران را تکذیب کرد


 تهران
تهران

فاطمه دانشور٬ عضو شورای شهر تهران، از کشته شدن سه کودک به دست «کارتن‌خواب‌های» این شهر خبر داده٬ این در حالی است که رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گوید این خبر صحت ندارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین «باشگاه خبرنگاران جوان»٬ خانم دانشور در جلسه علنی شورای شهر تهران از دریافت گزارشی مبنی بر کشته شدن سه کودک چهار٬ پنج و هشت ساله سخن گفته است.

این عضو شورای شهر تهران گفته دو کودک چهار و پنج ساله در مجاورت پارک «کوثر» و یک کودک هشت ساله نیز در خیابان «وحدت اسلامی» از سوی «کارتن‌خواب‌ها» کشته شده‌اند.

فاطمه دانشور به زمان و انگیز‌ه‌های وقوع این قتل‌ها اشاره‌ای نکرده٬ اما از خانواده‌ها به خاطر بی‌اعتنایی و کم‌توجهی نسبت به کودکان و تنها فرستادن آنها به کوچه‌ها و خیابان‌ها انتقاد کرده است.

عباسعلی محمدیان٬ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز روز چهارشنبه (یکم اردیبهشت) اظهارات این عضو شورای شهر تهران را تکذیب کرده و گفته پلیس «جسد هیچ کودکی» را کشف نکرده است.

آقای محمدیان در عین حال تائید کرده که سال گذشته کودک ۱۰ ساله‌ای در خیابان «وحدت اسلامی» کشته شده و وی این قتل را «دردناک‌ترین قتل» سال ۱۳۹۴ اعلام کرده است.

محمدیان افزوده «با ردیابی‌های پلیسی، متهم این حادثه وحشتناک بلافاصله شناسایی و دستگیر شد و در حال حاضر متهم با قرار قانونی در زندان به سر می‌برد.»

این قتل ۱۰ شهریور ماه سال ۱۳۹۴ رخ داد و طی آن فردی ۳۵ ساله با چاقو سر یک پسر ۱۰ ساله را بریده و چندی بعد از سوی پلیس شناسایی و بازداشت شد.

بحث قتل و آزار و اذیت کودکان در ایران با انتشار خبر قتل دختری افغان در ورامین بار دیگر در اخبار٬ گزارش‌ها و تحلیل رسانه‌های کشور برجسته شده و مورد توجه قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG