لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۹

وقوع «سه‌ انفجار» در نزدیکی اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال بوروسیا دورتموند


 محل وقوع انفجارها در نزدیکی اتوبوس بازیکنان در دورتموند که به محاصره پلیس درآمده
محل وقوع انفجارها در نزدیکی اتوبوس بازیکنان در دورتموند که به محاصره پلیس درآمده

در اثر وقوع سه انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال بوروسیا دورتموند آلمان، مدافع اسپانیایی این تیم زخمی شده و خودروی تیم نیز آسیب دیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گونار ورتمان، یک سخنگوی پلیس در این باره گفت اتوبوس بازیکنان از هتل عازم استادیوم شهر دورتموند بود که سه انفجار در نزدیکی آن رخ داد.

به گفته هانس یوآخیم هانسکه، مدیرعامل باشگاه بوروسیا دورتمند، مارک بارتا مدافع ۲۶ ساله این تیم از ناحیه دست زخمی شده و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته است.

مارک بارتا مدافع اسپانیایی بوروسیا دورتموند که در انفجار زخمی شده
مارک بارتا مدافع اسپانیایی بوروسیا دورتموند که در انفجار زخمی شده

تیم بوروسیا دورتموند قرار بود سه‌شنبه شب در چارچوب لیگ قهرمانی اروپا مقابل تیم موناکو بازی کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یکی از مسئولان باشگاه از «انفجار بمب» در نزدیکی اتوبوس تیم در هتل خبر داده است. این مسوول باشگاه در عین حال گفته است که همه بازیکنان سالم هستند.

باشگاه بورسیا دورتموند در توئیتی از هواداران خود خواسته که تا انتشار خبرهای رسمی به شایعات و گمانه‌زنی‌ها توجه نکنند. محل انفجار به‌وسیله پلیس محاصره شده است.

بر پایه آخرین خبرها، بازی بوروسیا دورتموند و موناکو به تعویق افتاده است.

خبر لغو بازی تنها ۱۵ دقیقه پیش از شروع مسابقه اعلام شد. فدراسیون فوتبال اروپا اعلام کرد این بازی روز چهارشنبه انجام می‌شود.

در استادیوم که مملو از تماشاچی بود هواداران موناکو به نشانه همبستگی فریاد «دورتموند دورتموند» سر دادند.

از سوی دیگر ساکنان دورتموند هم در رسانه‌های اجتماعی از هواداران موناکو دعوت کرده‌اند که سه‌شنبه شب را در خانه‌های آنها سرکنند.

در نوامبر سال ۲۰۱۵ هم بازی تیم ملی آلمان در برابر هلند به دلایل امنیتی لغو شد.

سال ۲۰۱۵ در نزدیکی ورودی استادیوم سن دونی شهر پاریس سه مهاجم انتحاری همزمان به این استادیوم حمله کردند. هنگام انفجارها که در بیرون استادیوم رخ داد فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در ورزشگاه حضور داشت.

XS
SM
MD
LG