لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

ادامه ناآرامی در شهر پورت سعید مصر


 عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
ناآرامی در شهر پورت سعید مصر دوشنبه ۱۴ اسفند پس از کشته شدن پنج نفر از جمله دو پلیس در این شهر از سر گرفته شد.

خبرگزاری فرانسه از شلیک گلوله توسط افراد مسلح نا‌شناس به سمت مقر پلیس شهر پورت سعید خبر داده است. همچنین بخش‌هایی از مقر پلیس شهر توسط معترضان به آتش کشیده شد.

شامگاه یکشنبه درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و معترضان در شهر پورت سعید پس از آن آغاز شد که یک مسئول در وزات کشور مصر از منتقل شدن ۳۹ نفر از متهمان حوادث استادیوم پورت سعید به زندانی در خارج از این شهر خبر داد.

درگیری‌های سال گذشته در استادیوم پورت سعید در جریان مسابقه فوتبال دو تیم به کشته شدن حدود ۷۵ نفر انجامید.

انتقال متهمان به زندانی در خارج از شهر برای جلوگیری از خشونت‌های احتمالی در صورت صدور احکامشان در روز شنبه آینده صورت گرفته است.

علاوه بر پنج کشته در درگیری‌های شامگاه یکشنبه، حدود ۶۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط، وزارت کشور مصر گزارش داده است که دو تن از کشته شدگان، از سربازان اداره امنیت مرکزی هستند.

بنا بر این گزارش، این دو نیروی نظامی در اثر اصابت گلوله شلیک شده از سوی افراد ناشناس مقابل یکی از پایگاه‌های امنیتی جان خود را از دست داده‌اند. یکی از آنها از ناحیه سر و دیگری از ناحیه صورت، هدف شلیک گلوله قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که حدود هزار نفر در تشییع جنازه سه کشته شده غیر نظامی شرکت کردند.

همزمان با این تشییع جنازه، شماری از تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی درگیر شدند. آنها دو خودروی پلیس را در این درگیری‌ها به آتش کشیدند.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده است که گروهی از افراد اقدام به پرتاب کوکتل مولوتوف به مقر پلیس شهر کردند که در مقابل نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک آور پاسخ دادند.

معترضان در پورت سعید خواهان مجازات عاملان کشته شدن چهار نفری هستند که در جریان اعتراض‌های پس از صدور حکم اعدام ۲۱ تن از متهمان حوادث استادیوم شهر پورت سعید، جان خود را از دست داده‌اند.

هم اکنون سه هفته است که شهر پورت سعید، در اعتصاب عمومی به سر می‌برد.
XS
SM
MD
LG