لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۰۷

نائرت در مورد اظهارات خامنه‌ای: قرار نیست به هر چه می‌گویند واکنش نشان دهیم


 سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده
 سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی در مورد موضع رهبر جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با گفت‌وگو با آمریکا گفت، که واشینگتن درباره اظهارات همه مقام‌های دنیا اعلام نظر نمی‌کند.

هدر نائرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه گفت: «این اظهارات را شنیدیم، [متن] این اظهارات را دیدیم...ما قرار نیست به هر چه که هر مقام حکومتی در جهان بگوید واکنش نشان دهیم.»

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه با انتقاد از دولت حسن روحانی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، آمریکا را غیرقابل اعتماد خوانده و گفت: «جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهارات افزود: «به گمانم سیاست ما درباره ایران و همچنان نگرانی‌های ما درباره رفتار بد ایران در جهان بسیار روشن است. ما تنها کشوری نیستیم که آن را دیدیم و شاهد بودیم و از آن لطمه خوردیم، بسیاری دیگر از کشورها نیز همین طور هستند.»

هدر نائرت اظهار داشت: «ما همچنان در مورد سیاست مقابله با ایران، علیه فعالیت‌های مخربش، مصمم هستیم.»

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود که آماده است بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایرانی دیدار کند.

پیشنهاد دونالد ترامپ باعث شد که گروهی از سیاستمداران ایرانی درباره معایب و محاسن مذاکره با دولت دونالد ترامپ اظهار نظر کنند که ابتدا منصوبان رهبر جمهوری اسلامی و در نهایت خود وی اعلام کردند که چنین مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

دونالد ترامپ در حالی پیشنهاد دیدار بدون پیش‌شرط با مقام‌های ایرانی را مطرح کرده که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، عادی‌سازی روابط با ایران را منوط به تغییر رفتار ایران کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه حتی مذاکرات برجام از سوی دولت روحانی را نیز «اشتباه» خواند و گفت آمریکایی‌ها در مذاکرات نقد می‌گیرند و وعده نسیه می‌دهند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که رهبر جمهوری اسلامی در دوره محمود احمدی‌نژاد نمایندگان خود را برای مذاکرات محرمانه با دولت باراک اوباما به عمان فرستاده بود.

با استفاده از سایت وزارت خارجه آمریکا و رادیو فردا / ح.ر / پ.پ
XS
SM
MD
LG