لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۱

روزنامه اسرائیلی: هشدار آمریکا به اسرائیل در مورد پیامدهای حمله به ایران


روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت روز پنجشنبه ۳۰ شهریور، گزارش داده است مقام‌های آمریکایی به اسرائیل هشدار داده‌اند که در صورت حمله به ایران، احتمال لغو پیمان صلح اسرائیل با مصر و اردن وجود دارد.

این روزنامه به نقل از یکی از مقام‌ بلند پایه اسرائیلی نوشته است که مقام‌های آمریکایی به اسرائیل یادآور شده‌اند در صورتی که اسرائیل به ایران حمله کند رهبران جهان عرب قادر نخواهند بود واکنش و خشم مردمشان را کنترل کنند.

به نوشته یدیعوت آخرونوت این مقام اسرائیلی با اشاره به واکنش مسلمانان به فیلم «معصومیت مسلمانان» که در آن به پیامبر اسلام توهین شده است، گفته است در حال حاضر این رهبران جهان عرب نیستند که مردم را کنترل می‌کنند،‌ بلکه موج مردم در خیابان‌هاست که آنها را کنترل می کند.

این روزنامه به نقل از این مقام دولتی اسرائیلی نوشته است حمله اسرائیل به ایران همان چیزی است که ایرانی‌ها نیاز دارند: تمام جهان عرب و مسلمان‌ها به خیابان‌ها بریزند.

به گفته این مقام اسرائیلی وقایعی که با نمایش فیلمی درباره پیامبر اسلام بوقوع پیوست تنها پیش پرده اتفاقاتی است که ممکن است با حمله به ایران روی دهد.

این مقام اسرائیلی همچنین می‌افزاید مصر و اردن بعنوان تنها کشور های عربی که با اسرائیل پیمان صلح امضا کرده‌اند، ممکن است در صورت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با فشارهای شدید برای لغو این پیمان‌ها روبرو شوند.

ایالات متحده تاکنون بر راه‌حل دیپلماتیک برای حل‌وفصل مناقشه هسته‌ای ایران تاکید کرده و با مشخص کردن «خط قرمز» برای ایران نیز مخالفت کرده است.

بنیامین نتانیاهو به تازگی در سخنانی که خطاب به باراک اوباما تعبیر شد، گفته بود: «آنهایی که در جامعه جهانی از گذاشتن خط قرمز برای ایران سر باز می‌زنند به لحاظ اخلاقی حق ندارند که برای اسرائیل خط قرمز تعیین کنند.»
XS
SM
MD
LG