لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۳

پیکر احمد بورقانی به خاک سپرده شد


پيکر احمد بورقانی، عضو هيئت رييسه دوره ششم مجلس شورای اسلامی و معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره ای از رياست جمهوری آقای خاتمی، از مقابل منزلش در خيابان نظام آباد تا محل انجمن صنفی روزنامه نگاران تشييع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.


آقای بورقانی شنبه شب در سن ۴۸ بر اثر سکته قلبی در بيمارستان شريعتی تهران درگذشت.


وی آبان ماه سال ۸۴ نيز به دليل عارضه سکته قلبی در مرکز قلب تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. در آن زمان پس از انجام عمل آنژيوگرافی مشخص شد که سه رگ قلب وی به ميزان ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ درصد گرفته شده که پس از انجام عمل آنژيوپلاست، مشکل عمده وی يعنی گرفتگی صد درصدی يکی از عروق برطرف شد.


آقای بورقانی پس از دوم خرداد، با رياست جمهوری محمد خاتمی و وزارت عطاالله مهاجرانی، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده گرفت. برخی از روزنامه نگاران، دوره کاری وی را دوره طلايی آزادی مطبوعات در دوران پس از انقلاب می دانند.

در مراسم تشييع و خاکسپاری آقای بورقاني، شخصيت هايی چون مهدی کروبی، محمدرضا باهنر، کمال خرازی، محمد علی ابطحی و جمعی از نمايندگان احزاب و اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران حضور داشتند.


آقای بورقانی پس از دوم خرداد، با رياست جمهوری محمد خاتمی و وزارت عطاالله مهاجرانی، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده گرفت.


برخی از روزنامه نگاران، دوره کاری وی را دوره طلايی آزادی مطبوعات در دوران پس از انقلاب می دانند.


آقای بورقانی در دوران مسئوليت خود به عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بارها مورد حمله مخالفان دوم خرداد قرار گرفت و در دوره دوم رياست جمهوری آقای خاتمی ديگر عهده دار اين مقام نبود.


وی در دوره ششم مجلس، عضو اکثريت اصلاح طلبان پارلمان، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی، عضو هيئت رييسه و در دوره ای سخنگوی هيئت رييسه مجلش شورای اسلامی بود.


آقای بورقانی جزو نمايندگانی بود که در اعتراض به رد صلاحيت ها برای انتخابات مجلس هفتم، دست به تحصن زدند.


در سوابق آقای بورقانی، خبرنگاری برای مطبوعات، رياست دفتر خبرگزاری ايرنا در سازمان ملل متحد و سردبيری و مديريت خبرگزاری جمهوری اسلامی ديده می شود.


XS
SM
MD
LG