لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۷

حاشیه‌های تصادف و ترخیص علی دایی از بیمارستان


علی دایی که از بیمارستان کاشان به بیمارستان لاله تهران منتقل شده بود، پس از دو روز بستری و جراحی ترمیمی از این بیمارستان نیز مرخص شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی تیم‌های سپاهان اصفهان با راه آهن ری به اتفاق برادر و دستیارش ژلکو میاچ با خودرو در مسیر بازگشت به تهران بود. خودوری او در کیلومتر ۲۰ محور اصفهان - کاشان دچار واژگونی شد.

دایی پس از دو عمل جراحی در بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و لاله تهران، روز چهارشنبه مرخص شد و به منزل رفت. پزشکان به او گفته‌اند چند روز آینده را باید به استراحت بپردازد.

سرهنگ حسنی رییس راهنمایی و رانندگی کاشان درباره علت وقوع این سانحه گفت: بیشتر تصادفاتی که انجام می‌شود، به دلیل عدم توجه به جلو است که در واژگونی خودروی دایی نیز موثر بود. یکی از علل این مسئله نیز مشغله فکری است که گاهی اوقات حواس رانندگان را پرت می‌کند.

دایی خودش در مورد حادثه گفت: «می‌خواستم بعد از بازی به مسافرت بروم و به همین دلیل با ماشین شخصی‌ به اصفهان رفتم. سرما خورده و شربت اکسپکتورانت مصرف کرده بودم که خواب‌آور است. بین راه خوابم گرفت، برادرم گفت بزن کنار من پشت فرمان بنشینم. گفتم اگر تا پنج دقیقه دیگر بهتر نشدم، تو بنشین پشت فرمان. در همین مدت یک لحظه خوابم گرفت و این اتفاق افتاد.»

ملاقات‌ها و پیغام‌های خبرساز

هنگام حضور دایی در بیمارستان، سپ ‌بلا‌تر رییس فیفا برای او پیام فرستاد و ضمن آرزوی سلامتی نوشت: امیدوار هستم در جلسه بعدی فیفا شما را مثل همیشه صحیح و سالم ببینم.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با صدور بیانیه‌ای برای آقای گل فوتبال جهان آرزوی سلامتی کرد. باشگاه بایرن مونیخ آلمان نیز با ارسال پیامی، نگرانی مجموعه این باشگاه را از حادثه پیش آمده ابراز کرد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران به اتفاق همسرش در بیمارستان حضور یافت و از دایی عیادت کرد.

مسئولان باشگاه الشباب امارات که برای بازی مقابل پرسپولیس به تهران آمده بودند، پس از اینکه متوجه شدند دایی در بیمارستان بستری است به ملاقاتش رفتند. مدیر باشگاه الشباب امارات به دایی گفت: شما افتخار آسیا هستید و بسیار خوشحالیم که شما را بهبود یافته می‌بینیم.

دایی همچنین با دوربین یک شبکه قطری که از دوحه برای مصاحبه با او به تهران آمده بود، گفت‌و‌گو کرد.

مجله مشهور کیکر آلمان شرح تصادف علی دایی را به طور کامل منتشر کرد. روزنامه الاتحاد امارات نیز گزارش مشروحی از این حادثه را به چاپ رساند. روزنامه لوپاریزین فرانسه هم از جمله نشریاتی بود که خبر این سانحه را درج کرد.

سیدمحمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران در تماس تلفنی به علی دایی گفت: بسیار علاقمند بودم که شخصاً به عیادت بیایم اما متاسفانه سفری در پیش دارم و این امکان فراهم نیست. شما برای ما عزیز هستید، انشالله هر چه سریع‌تر بهبودی کامل حاصل شود.

علی دایی نیز با ابراز خوشحالی از این تماس تشکر کرد و خطاب به خاتمی گفت: «شما در قلب ما جا دارید.»

دزدی و درگیری؛ در حاشیه تصادف

پس از حضور دایی در بیمارستان لاله، ازدحام هواداران، خبرنگاران و عکاسان خبری باعث اعتراض شدید محمد دایی برادر علی دایی شد. شرایط به گونه‌ای بود که دایی نمی‌توانست به دلیل ازدحام جمعیت، از آمبولانس خارج شود.

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داد که در بیمارستان کاشان، برادر دایی با یکی از عکاسان به درگیری فیزیکی پرداخته و به دوربین او آسیب وارد کرد.

همچنین گفته شد که پس از سانحه تصادف، عده‌ای از افراد سودجو خودروی واژگون شده را وارسی کرده و اموال موجود در آن را سرقت کرده‌اند.

دایی که قرار بود در بازگشت از اصفهان به امارات برود، در خوردی شخصی‌اش پنج هزار دلار، دو میلیون پول نقد، یک ساعت مچی گران قیمت، انگشتر‌، دسته چک، دو عدد گوشی موبایل و همچنین وسایل و تجهیزات مرتبط با اتومبیل داشته که تمام آنها‌دزدیده شده است.

مسئولان انتظامی کاشان ساعت و دقیقه وقوع تصادف را به طور دقیق گزارش کرده و حتی جزئیات آن را نیز شرح داده‌اند. آنها‌ که پس از تصادف، حضور پر رنگی در رسانه‌های داخلی داشتند، تاکید کرده‌اند که مامورانشان به محض وقوع سانحه در محل حضور پیدا کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG