لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۶

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ایران


روزنامه رسالت،در يادداشتی با عنوان«پيامکها و بحران هويت» ارسال پيام کوتاه به وسيله موبايل يا همان اس ام اس را تهديدی امنيتی برای جمهوری اسلامی برشمرده است.


اين روزنامه با ادعای برشمردن«تهديد امنيتی پيامک های تلفنی» نوشته که اس ام اس های رايج در کشور بی ادبانه است، تخريب وحدت ملی را در پی دارد و در تسخير شيطان است.


روزنامه رسالت همچنين از اس ام اس های تلفنی به عنوان عاملی برای «ايجاد بحران» و «دعوت برای تجمع و اعتراض» نامبرده و آن را يکی از عوامل تخريب مسئولان کشور و استان ها معرفی کرده و نوشته که از اس ام اس برای «ايجاد عمليات روانی عليه حاکميت يا بخشهايی از حاکميت توسط افراد مختلف سوء استفاده می شود


روزنامه خراسان از ملاقات وزير علوم با مصباح يزدی خبر داده و از قول زاهدی نوشته«تا ۵ سال آينده به دانشگاه اسلامی قدم می گذاريم».


به نوشته اين روزنامه مصباح يزدی در اين دیدار با انتقاد از کند بودن پيشرفت در خصوص اسلامی کردن دانشگاه ها گفته است که می تواند با موسسه تحت امرش در قدم برای تامين استاد معارف اسلامی،تدوين کتب اسلامی و اسلامی کردن دانشگاه ها به وزارت علوم کمک کند.


خراسان همچنين نوشته که وزير علوم با اشاره به اين که« فضای حاکم بر دانشگاه ها نسبت به گذشته بسيار فرق کرده» به مصباح يزدی قول داده تا در ۵ سال آينده هنگام ورود به دانشگاه حس کند که به يک دانشگاه اسلامی قدم گذاشته است .


روزنامه اعتماد،از تغيير در مدير عامل بانک کشاورزی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه،نوربخش مديرعامل بانک کشاورزی جای خود را به محمد طالبی می دهد.اعتماد با اشاره به اين که اين تغيير بنا بر حکمی از سوی وزير امور اقتصادی و دارايی صورت می گيرد،نوشته« طی يک ماه گذشته اين دومين تغيير در سطوح مديريتی بانک ها است. پنجشنبه گذشته نيز رضا راعی از بانک تجارت به بانک مرکزی رفت و مجيد رضا داوری به سمت مدير عاملی آن منصوب شد «.


روزنامه تهران امروز،از احتمال قطع گاز در زمستان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه«افزايش ناگهانی مصرف گاز طبيعی کشور در ۱۰ روز اخير، زنگ خطر را برای وزارت نفت به صدا درآورده و ميانگين مصرف روزانه گاز طبيعی در بخش خانگی از ۲۴۰ ميليون مترمکعب در روز نخست آذرماه به حدود ۳۰۸ ميليون مترمکعب در نهمين روز از همين ماه» رسيده است.اين روزنامه چنن افزايشی را به معنای آغاز چالشهای تکراری وزارت نفت در فصل سرد سال ارزيابی کرده و نوشته« تامين مصرف کشور در فصل زمستان، در چند سال اخير، اصليترين چالش شرکت ملی گاز ايران بوده است «.


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که قيمت مرغ و تخم مرغ طی روزهای اخير به شدت گران شده است.به نوشته اين روزنامه،قيمت هر کيلو مرغ طی روزهای اخير از ۱۶۰۰ تومان به ۱۹۰۰ رسيده و بهای تخم مرغ نيز در هر شانه به ۳ هزار تومان رسيده است.


روزنامه جمهوری اسلامی در خبری ديگر از«وعده چندين باره وزير بازرگانی»در خصوص برخورد با افزايش قيمت ها خبر داده و نوشته که ميرکاظمی اين بار علت گرانی ها را«افزايش قيمت جهانی کالا ها»معرفی کرده است.


پيش از اين مقامات دولتی علت گرانی ها را به«مافيا»،«روزنامه نگاران» و حتی انتشار اخبار از راديو و تلويزيون دولتی ايران منصوب کرده بودند .


روزنامه ايران،ارگان رسمی دولت از قول نوری همدانی يکی از مراجع حکومتی در قم نوشته که گسترش صوفی گری خطری برای اسلام است.اين روزنامه از قول نوری همدانی«نسبت به خطر گسترش صوفی گری در جهان اسلام هشدار داده و نوشته«اين فرقه در طول تاريخ بيشترين ضربه را به اسلام وارد کرده است».


به نوشته روزنامه ايران نوری همدانی« تفکرات صوفی گری را برای اسلام بسيار زيانبار و خطرناک» توصيف کرده و اهل تصوف را به توطئه بر عليه اسلام متهم کرده است.


ارگان رسمی دولت به نقل از اين مرجع حکومتی نوشته«بسياری از ايده و تفکرات آنها بيشتر به شرک نزديک است و بسياری از صوفيان از طرف دشمنان اسلام تقويت می شوند تا به اين وسيله به دين ضربه وارد کنند».


طی دو سال اخير دستکم ۳ حسينيه دراويش گنابادی از سوی اعضای بسيج با حمايت برخی از مراجع وابسته به دولت در شهرهای قم،بروجرد و کرج مورد تهاجم قرار گرفته که در قم و بروجرد اين حسينيه ها پس از به آتش کشيده شدن،با خاک يکسان شده است .


XS
SM
MD
LG