لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۴

حمله به یک مجتمع قضایی در پاکستان ۱۲ کشته بر جای گذاشت


نیروهای پلیس در محل انفجارها
نیروهای پلیس در محل انفجارها

انفجار دو بمب در مجاورت یک مجتمع قضایی در شمال غرب پاکستان دست‌کم ۱۲ کشته برجای گذاشت این رخداد تنها ساعاتی پس از حمله شبه‌نظامیان طالبان پاکستان به محله‌ای مسیحی‌نشین در همان منطقه به وقوع پیوست.

خبرگزاری رویترز روز جمعه، ۱۲ شهریور، به نقل از رئیس اداره امداد شهر مردان در استان خیبر پختونخواه پاکستان نوشت که در میان قربانیان انفجار این دو بمب چند وکیل و نیروی پلیس دیده می‌شود.

شهر مردان در استان خیبر پختونخواه زمستان گذشته شاهد حملات مشابهی بود که به مرگ ۲۰ نفر انجامید و در نهایت شبه‌نظامیان جماعت احرار، گروهی انشعابی از طالبان پاکستان، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

این گزارش می‌گوید که هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به مجتمع قضایی مردان را بر عهده نگرفته، اما نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، عنوان کرده که این حملات خللی در عزم این کشور برای مبارزه با تروریسم ایجاد نمی‌کند.

در بیانیه آقای شریف آمده است: «این عناصر واپس‌گرا با حمله به اهداف غیرنظامی عجز خود را نشان می‌دهند.»

اما روز جمعه استان خیبر پختونخواه صحنه حمله به یک محله مسیحی‌نشین در شهر پیشاور نیز بود که به مرگ دست‌کم یک مامور امنیتی و یک غیرنظامی انجامید.

رویترز می‌نویسد، «جماعت احرار» که پیش از این نیز مسیحیان را هدف حملات خود قرار داده بود، مسئولیت این رخداد را بر عهده گرفته است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی دیگر به سرنوشت این مهاجمان می‌پردازد.

گزارش این خبرگزاری به نقل از منابع نظامی پاکستان می‌گوید، چهار مهاجمی که جلیقه‌ انفجاری پوشیده بودند در نهایت در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

ارتش پاکستان اطمینان داده که منطقه اکنون تحت کنترل است و نیروهای امنیتی مشغول بازرسی خانه به خانه در آن منطقه هستند.

XS
SM
MD
LG