لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۸

حملات انتحاری به مسجدی در نیجریه حداقل۱۲۰ کشته بر جای گذاشت


مراسم نماز جمعه در یکی از مساجد نیجریه با هجوم دو بمبگذار انتحاری و گروهی از مردان مسلح، به صحنه کشتار دست‌کم ۱۲۰ نفر تبدیل شد.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه هفتم آذر گزارش داد که دو بمبگذار انتحاری خود را در میان نمازگزاران منفجر کردند و متعاقب آن گروهی از مردان مسلح به روی بازماندگان حادثه آتش گشودند که این رخداد به مرگ دست‌کم ۱۲۰ نفر و جراحت ۲۷۰ نفر دیگر منجر شد.

این حمله در مسجد جامع شهر کانو رخ داده است که بزرگ‌ترین شهر شمال نیجریه و از مناطقی محسوب می‌شود که مسلمانان در آن اکثریت دارند.

مسجد یاد شده همچنین در مجاورت قصر محمد سانوسی دوم، از روحانیون ارشد نیجریه، واقع شده است، چهره‌ای که هفته گذشته از شهروندان خواست علیه گروه بوکو حرام اسلحه دست بگیرند.

این گزارش بیان می‌کند که ساعاتی پیش از حمله به مسجد جامع کانو، یک مسجد دیگر در شهر شمالی مایدوگوری هدف حمله قرار گرفت، اما این حمله ناکام ماند.

نیجریه پنج روز قبل نیز شاهد یک حمله تروریستی دیگر بود که در جریان آن دو بمبگذار انتحاری خود را در میان مردم منفجر کردند و بیش از ۴۵ نفر را به قتل رساندند.

خبرگزاری فرانسه در رابطه با رخداد روز جمعه از سخنگوی پلیس ملی نیجریه نقل قول آورده که بمبگذاران انتحاری به فاصله کوتاهی خود را میان نمازگزاران منفجر کردند و در حالی که نمازگزاران قصد فرار داشتند، عده‌ای نیز به روی آنها آتش گشودند.

جمعیت خشمگین نمازگزاران هم چهار نفر از این مردان مسلح را کشته است.

این گزارش در ادامه بیان می‌کند که گروه افراط‌گرای بوکو حرام بارها در شهر کانو دست به عملیات تروریستی زده است و از جمله دو هفته قبل یک بمبگذار انتحاری با انفجار خود در یک پمپ بنزین شش نفر را به قتل رساند.

بوکو حرام همچنین سابقه حمله تروریستی علیه روحانیون ارشد نیجریه را دارد به طوری که سال ۲۰۱۲ یک بمبگذار انتحاری با حمله به خانه یکی از رهبران اسلامی این کشور پنج نفر را کشت.

XS
SM
MD
LG