لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۲

برخورد دو قطار در مصر ۳۷ کشته و بیش از ۱۲۰ مجروح بر جای گذاشت


سخنگوی وزارت بهداشت مصر روز جمعه اعلام کرد که برخورد دو قطار در شهر ساحلی اسکندریه ۳۷ کشته و بیش از ۱۲۰ مجروح بر جای گذاشته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات راه‌آهن مصر گزارش داده که این رخداد ساعت دو و پانزده دقیقه بعداز ظهر جمعه ۲۰ مرداد نزدیکی ایستگاه خورشید در مسیر اسکندریه به قاهره رخ داده که در جریان آن لوکوموتیو یک قطار و دو واگن قطار دیگر از خط خارج شده و واژگون گشته‌اند.

این گزارش همچنین با نقل قولی از مقامات امنیتی مصر همراه است که می‌گوید دلیل این سانحه به احتمال زیاد خطا در تغییر خط راه‌آهن بوده است.

روزنامه الاهرام مصر نیز در گزارشی عنوان کرده که نبیل سادک دادستان کل مصر دستور تحقیق فوری درباره این حادثه را صادر کرده. الاهرام همچنین نوشته که جسد ۳۷ قربانی برخورد دو قطار به سردخانه بیمارستانی در استان اسکندریه منتقل شده‌اند.

در این حال یکی از مسئولان پزشکی و درمانی مصر به تلویزیون دولتی مصر گفته که شماری از مجروحان حادثه در قطار گیر افتاده و هنوز خارج نشده‌اند.

تصاویری که تلویزیون مصر از حادثه پخش کرده مردمی را نشان می‌دهد که اطراف واگن‌های واژگون جمع شده و جنازه قربانیان نیز روی زمین مانده است.

یکی از مسافران گفته است: «قطار ما سرعت خیلی زیادی داشت. یکدفعه به خودم آمدم که نقش زمین شده‌ام. وقتی از قطار خارج شدیم، دیدیم که چهار تا از واگن‌ها له شده‌ و چندین نفر نیز روی زمین افتاده‌اند.»

مصر پنج سال قبل نیز صحنه تصادف یک قطار با اتوبوس مدرسه در جنوب قاهره بود که به مرگ ۵۰ نفر انجامید.

XS
SM
MD
LG