لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۸

صعود استقلال در جام حذفی فوتبال ایران


استقلال که در پنج بازی اول لیگ‌ برتر تنها یک گل زده، در این دیدار از جام حذفی موفق به ثبت دو گل شد
استقلال که در پنج بازی اول لیگ‌ برتر تنها یک گل زده، در این دیدار از جام حذفی موفق به ثبت دو گل شد

از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران، استقلال تهران با پیروزی دو بر یک مقابل گل گهر سیرجان راهی دور بعد شد.

آبی‌ها در دیداری دشوار توانستند در دقایق پایانی گل دوم و پیروزی‌بخش خود را به ثمر برسانند. شهدادنژاد دروازه‌بان میزبان نسبت به این گل معترض بود و اعتقاد به خطا داشت.

استقلال که شرایط خوبی در جدول لیگ برتر ندارد، حالا باید خود را برای بازی حساس مقابل پارس جم در هفته ششم لیگ برتر آماده کند. پارس جم در جایگاه دوم است اما استقلال در انتهای جدول فقط گسترش تبریز را پایین‌تر از خودش می‌بیند.

بازی گل گهر و استقلال در حضور حدود سه هزار نفر و با قضاوت حسین زرگر برگزار شد. نیمه اول با عملکرد پر اشتباه بازیکنان هر دو تیم در استفاده از موقعیت‌ها، بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال با ضرب‌الاجل هیات مدیره مواجه شده و فقط دو بازی برای جلب رای اعتماد مدیران تیمش فرصت داشت که از فرصت اول، به سختی اما به سلامت عبور کرد.

حملات استقلال در دقیقه ۵۶ نتیجه داد و شوت مهدی قائدی در برگشت توسط امید نورافکن وارد دروازه گل‌گهر شد. نورافکن یک بار هم با شوتی سنگین، تیر افقی دروازه میزبان را لرزاند.

بیست دقیقه بعد از گل استقلال، اشتباه مهدی رحمتی باعث خطای پنالتی روی احمد حسن‌زاده شد و محمد غلامی بازی را به تساوی کشاند.

غلامی که پنج ماه دیگر ۳۵ ساله خواهد شد، توپ را بر خلاف جهت حرکت رحمتی به تور رساند. او در دوران سرمربیگری افشین قطبی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران بود.

در دقیقه ۸۵ خسرو حیدری در حالی که قصد داشت توپ را سانتر کند، دروازه گل‌گهر را باز کرد. به رغم اعتراض گل گهر، داور معتقد بود گل صحیح است و خطایی روی آرمان شهدادنژاد رخ نداده.

​به این ترتیب استقلال که در پنج بازی اول لیگ‌ برتر تنها یک گل زده، در این دیدار از جام حذفی موفق به ثبت دو گل شد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، روزبه چشمی، لئاندرو پادووانی، خسرو حیدری، آرمین سهرابیان (حسن بیت سعید) فرشید باقری، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری (محمدجواد محمدی) مهدی قائدی (سرور چپاروف) و علی قربانی بازی کردند.

وینگو بگوویچ سرمربی تیم دسته اولی گل گهر، حدود دو دهه در فوتبال ایران فعالیت کرده است. فولاد خوزستان، پرسپولیس، تیم ملی امید، پگاه گیلان، پاس همدان، آلومینیوم هرمزگان، مس رفسنجان و مس کرمان تیم‌هایی هستند که بگوویچ هدایت‌شان را به عهده داشته.

او درباره گل دومی که تیمش دریافت کرد، به خبرنگاران گفت: «نفهمیدم چه اتفاقی افتاد. یک توپ سانتر شد که اصلاً خطرناک نبود اما وارد دروازه شد. باید فیلم را ببینم تا مشخص شود چه اتفاقی افتاد.»

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بعد از کسب پیروزی برابر گل گهر سیرجان در نشست خبری شرکت نکرد. به جای او دستیارش محمد خرمگاه در نشست خبری حضور یافت و درباره آینده استقلال در لیگ برتر و جام حذفی گفت: «پیشگو نیستم که درباره آینده صحبت کنم اما تلاش و برنامه‌ریزی خواهیم کرد که به جام برسیم»

امسال در رقابت‌های جام حذفی برخلاف سالیان قبل، تیم‌ها حریفان‌شان را در مراحل بعدی نمی‌شاسند و برای هر دور، قرعه کشی جداگانه برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG