لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۰

بازداشت چهار نفر در آلمان به اتهام توطئه برای حمله به مسلمانان


آلمان سال گذشته نیز شاهد ظهور یک گروه ضد اسلامی به نام پگیدا بود که راهپیمایی‌های گسترده‌ای در نقاط مختلف این کشور انجام داد
آلمان سال گذشته نیز شاهد ظهور یک گروه ضد اسلامی به نام پگیدا بود که راهپیمایی‌های گسترده‌ای در نقاط مختلف این کشور انجام داد

پلیس آلمان چهار شهروند این کشور را به اتهام تشکیل یک گروه راست‌گرای افراطی با هدف حمله به مساجد و خانه‌های پناهجویان خارجی بازداشت کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره روز چهارشنبه، ۱۶ اردیبهشت، گزارش داد که بازداشت‌شدگان سه مرد و یک زن هستند که در جریان عملیات پلیس در چند ایالت‌ آلمان بازداشت شده‌اند.

به گفته دفتر دادستانی فدرال آلمان، بازداشت‌شدگان گروهی را به نام «جامعه سنتی» تشکیل داده‌اند که هدف از آن حمله به خانه‌های پناهجویان، مساجد و چهره‌های شاخص جامعه مسلمانان آلمان است.

«آندریاس. اچ» ۵۶ ساله، «مارکوس. و» ۳۹ ساله، «دنیس وانسا. جی» ۲۲ ساله و «اولاف. اُ» ۴۷ ساله اعضای این گروه هستند که به اتهام تروریسم و به دست آوردن و نگهداری مواد منفجره بازداشت شده‌اند.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان، «آندریاس. اچ» و «مارکوس. و» به ترتیب رئیس و نایب رئیس این گروه معرفی شده‌اند.

چهار سال قبل نیز اعضای یک گروه راست‌گرای کم‌تعداد به نام «سوسیال ناسیونالیست‌های زیرزمینی» ۹ مهاجر و یک پلیس را به قتل رساندند، گروهی که نام خود را از حزب هیتلر گرفته است.

اما اکنون دادستان فدرال آلمان تاکید کرده که در رابطه با گروه «جامعه سنتی» هنوز مطمئن نیست عملیاتی را انجام داده‌اند یا فقط طرح آن را در نظر داشته‌اند.

با این حال خبرگزاری رویترز به نقل از وزرای دولت ایالت راین شمالی – وست‌فالیا، گزارش داده که نیروهای امنیتی آلمان از نوامبر سال گذشته «اولاف. اُ» را زیر نظر داشته‌اند.

وزیر امور داخلی این ایالت همچنین اقدام نیروهای پلیس در بازداشت «اولاف. اُ» و دیگر اعضای گروه «جامعه سنتی» را اقدامی «به‌موقع و قاطع علیه اراذل و اوباش راست‌گرای افراطی» نامیده است.

آلمان سال گذشته نیز شاهد ظهور یک گروه ضد اسلامی به نام پگیدا بود که راهپیمایی‌های گسترده‌ای به ویژه در درسدن انجام داد، اگرچه راهپیمایی‌های پگیدا به دور از خشونت بود.

XS
SM
MD
LG