لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۰

حملات جاکارتا: پلیس اندونزی چهار فرد مظنون را دستگیر کرد


پلیس اندونزی به دنبال حملات مسلحانه و انفجارهای صبح پنج‌شنبه در جاکارتا، پایتخت این کشور، چهار نفر را به ظن ایفای نقش در این رویدادها بازداشت کرد.

هویت و ملیت این مظنونان هنوز اعلام نشده، اما مقامات اندونزی اعلام کرده‌اند که گروه موسوم به «حکومت اسلامی» یا داعش پیش از رخدادهای روز پنج‌شنبه بیانیه‌های تهدیدآمیزی را برای نیروهای امنیتی اندونزی ارسال کرده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهارات ژنرال آنتوان چارلیان، سخنگوی پلیس اندونزی، را بازتاب داده که عنوان کرده شیوه حمله به مرکز خرید در جاکارتا، شباهت کاملی با حملات اخیر در پاریس داشته و مهاجمان احتمالا مرتبط با گروه «حکومت اسلامی» هستند.

به گفته وی، نیروهای پلیس اواخر ماه نوامبر هشداری از گروه «حکومت اسلامی» دریافت کرده بودند که عنوان می‌کرد «یک کنسرت در اندونزی برگزار می‌شود» و این یعنی حمله.

پاریس شامگاه ۲۲ آبان صحنه یک رشته انفجار و حملات مرگبار بود که در یک مورد آن سالن باتاکلان هنگام برگزاری کنسرت گروه ایگلز آو دث‌متال هدف قرار گرفت، رخدادی که حدود ۹۰ کشته بر جای گذاشت.

جاکارتا نیز صبح پنج‌شنبه شاهد تیراندازی و انفجار بمب در نقاط مختلف شهر از جمله حوالی مرکز خرید سارینا بود. مقامات اندونزی شمار قربانیان این رویدادها را در مجموع ۷ نفر عنوان کرده‌اند که یک نفر از آنها شهروند هلند بوده است.

پیش از این گزارش‌ها حکایت از آن داشت که این شهروند هلندی به شدت مجروح شده است، اما خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از لوهوت پندجایتان، وزیر هماهنگ‌کننده امور سیاسی، قانون و امنیت اندونزی، خبر کشته شدن او را اعلام کرده است.

این مقام اندونزیایی همچنین اعلام کرده که پنج نفر از مهاجمان نیز کشته شده‌اند. برآورد پلیس اندونزی بر این بوده که ۱۰ تا ۱۴ نفر در این حملات نقش مستقیم داشته‌اند و انفجارها نیز عملیات انتحاری بوده است.

XS
SM
MD
LG