لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

ضبط چک «۷۰ میلیون دلاری» مسافر ایرانی در فرودگاهی در آلمان


گمرک آلمان می‌گوید که مسافر ایرانی گفته بود کمتر از ۱۰ هزار یورو به همراه دارد.
گمرک آلمان می‌گوید که مسافر ایرانی گفته بود کمتر از ۱۰ هزار یورو به همراه دارد.
مقامات گمرک آلمان روز جمعه، ۱۳ بهمن، اعلام کردند که از چمدان یک مسافر ایرانی چکی به ارزش تقریبی «۷۰ میلیون دلار» کشف و ضبط کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مسافر که با پروازی از ترکیه به فرودگاه شهر دوسلدورف آمده بود در ابتدا به ماموران این فرودگاه گفت که کمتر از ۱۰ هزار یورو (۱۳ هزار و ۶۴۴ دلار) به همراه دارد.

با این حال ماموران گمرک در فرودگاه شهر دوسلدورف پس از جست‌وجوی وسایل این شهروند ایران چکی به مبلغ ۳۰۰ میلیون بولیوار، واحد پول ونزوئلا، کشف کردند که بانک ونزوئلا آن را صادر کرده بود.

ایران و ونزوئلا به‌ویژه از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد از روابط محکم سیاسی برخوردارند و پروژه‌های مشترک اقتصادی بسیاری را با یکدیگر پیش می‌برند.

بر اساس قوانین گمرکی در اروپا، اگر مسافری مبلغی بیش از ۱۰ هزار یورو به همراه داشته باشد باید آن را اعلام کند و از آنجا که این مسافر ایرانی چنین نکرده است با جریمه سنگینی مواجه خواهد شد.

در خبرها، به نام و مشخصات این مسافر ایرانی و حرفه او هیچ اشاره‌ای نشده است.

به گفته مقامات گمرک آلمان، پس از آن که این مسافر ۵۹ ساله ایرانی نتوانست توضیح قابل قبولی درباره این چک و چگونگی دریافت آن بدهد، چک او ضبط شد.

آنها همچنین گفتند که این مسافر باید جریمه‌ای تا سقف یک میلیون یورو (۱.۴ میلیون دلار) پرداخت کند.

اگرچه نحوه دریافت این چک و برنامه این مسافر برای هزینه کردن آن مشخص نیست، در سال‌های اخیر چندین شهروند ایرانی و غیرایرانی به اتهام نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در کشورهای خارجی بازداشت شده‌ و به دادگاه رفته‌اند.
XS
SM
MD
LG