لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۸

آتش‌سوزی در ۱۵۰ هکتار دیگر از جنگل‌های استان گلستان


عکس آرشیوی از آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان
عکس آرشیوی از آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان

مقامات استان گلستان روز جمعه، ۱۳ آذر، از وقوع آتش‌سوزی در ۲۱ منطقه جنگلی این استان خبر دادند که گستره‌ای حدود ۱۵۰ هکتار را دربرمی‌گیرد.

جمشید ناصری، از مدیران اداره منابع طبیعی استان گلستان، به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت که جنگل‌های شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، رامیان، کلاله، علی‌آباد، گرگان و کردکوی طی چهار روز گذشته طعمه آتش شده‌اند.

به گفته وی، همه این آتش‌سوزی‌ها با مشارکت نیروهای مردمی و جنگل‌بانان مهار شده، جز آتش‌سوزی در منطقه جنگلی صفی‌آباد مینودشت که همچنان ادامه دارد.

جنگل‌های استان گلستان در سال جاری بارها دچار حریق شده‌اند و آتش ده‌ها هکتار از این مناطق را از بین برده است.

آماری که مقامات این استان اواسط تابستان امسال اعلام کردند این بود که طی پنج ماه نخست سال، ۳۷ هکتار از این جنگل‌ها بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته‌اند.

آقای ناصری می‌گوید که آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان عامل انسانی دارد. وی سپس هشدار داده که عامل انسانی به‌وجود آورنده آتش در جنگل‌ها مجرم است و اساسا نباید در این مناطق آتش روشن کرد.

گزارش دیگر خبرگزاری ایرنا در روز جمعه از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های لاهیجان و لنگرود و مهار آن حکایت دارد.

این گزارش به نقل از افشین عزیزی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری، می‌گوید که جمعه شب دو مورد آتش‌سوزی در منطقه «مراددهنده» شهرستان لاهیجان و «وسیرود» شهرستان لنگرود که دو تیم شامل ۱۲ نفر از امدادگران هلال احمر آن را مهار کردند.

میزان خسارات واردآمده بر اثر این آتش‌سوزی هنوز اعلام نشده است.

اراضی مناطق مختلف ایران سال گذشته نیز آسیب‌های شدیدی از آتش‌سوزی دیدند.

به گفته خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، سال گذشته بیش از ۴۴ هزار هکتار از جنگل‌های ایران آتش گرفته که این میزان در ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

XS
SM
MD
LG