لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۰

هلال احمر: ارسال کشتی حامل کمک‌ به یمن در هفته آینده


سازمان هلال احمر ایران اعلام کرد که این نهاد قصد دارد یک کشتی حاوی دو هزار و ۵۰۰ تن کمک‌های بشردوستانه را روز شنبه هفته آینده روانه کشور یمن کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت، اظهارات علی‌اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران، را بازتاب داد که عنوان می‌کند ایران پس از ورود ائتلاف منطقه‌ای به جنگ یمن، تاکنون چند بار اقدام به ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن کرده، اما هر بار با ممانعت عربستان سعودی مواجه شد.

به گفته وی، هلال احمر ایران این بار با ارسال نمابری مسئولان هلال احمر عربستان را از قصد خود برای ارسال کمک به مردم یمن آگاه ساخته است.

روابط تهران و ریاض به دنبال ورود عربستان سعودی به جنگ داخلی یمن و حملات هوایی ائتلاف منطقه‌ای به شورشیان حوثی بحرانی شده است.

روز سه‌شنبه گذشته، ۸ اردیبهشت، عربستان اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور با بمباران باند فرودگاه صنعا مانع آن شده‌اند تا یک هواپیمای ایرانی به زمین بنشیند.

ایران اما در همان روز اعلام کرد که این هواپیما متعلق به هلال احمر بوده که با قصد کمک‌های انسان‌دوستانه روانه یمن شده است، مسئله‌ای که در اظهارات روز پنج‌شنبه دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران نیز بار دیگر بر آن تاکید شده است.

علی‌اصغر احمدی با اشاره به محموله دو هزار و ۵۰۰ تنی که روز شنبه عازم یمن خواهد شد، گفت: «ایران پیش از این قرار بود به منظور تسریع در اعزام و ارسال این محموله از طریق هوایی عمل کند که عربستان مانع از فرود هواپیمای ایران در فرودگاه یمن شد.»

به گفته وی، کشتی حامل این محموله از طریق آب‌های خلیج فارس و عمان به کشور یمن اعزام خواهد شد و زمان رسیدن آن به مقصد نیز در شرایط عادی حدود ۱۰ روز خواهد بود.

آقای احمدی در نهایت عنوان کرده که تعدادی از کارکنان هلال احمر ایران همراه این محموله عازم یمن خواهند شد.

XS
SM
MD
LG