لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۵

مهاجم شارلوروا بلژیک، الجزایری بود؛ داعش مسئولیت را بر عهده گرفت


شارلوروا بلژیک؛ آماده‌باش نیروهای پلیس پس از حمله روز شنبه
شارلوروا بلژیک؛ آماده‌باش نیروهای پلیس پس از حمله روز شنبه

گروه موسوم به «حکومت اسلامی» مسئولیت حمله با قمه به دو پلیس زن در شهر شارلوروا بلژیک را بر عهده گرفت و عامل آن را یکی از «سربازان» خود نامید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه روز یکشنبه، ۱۷ مرداد با انتشار اطلاعیه‌ای در توییتر عنوان کرد که حمله یادشده در پاسخ به ائتلاف نظامی «صلیبیون» علیه داعش در عراق و سوریه انجام شده است.

مقامات بلژیک از ابتدا گفته بودند که احتمالا این حمله، حادثه‌ای تروریستی بوده باشد. دو مامور پلیس در این حمله که بعدازظهر شنبه، ۱۶ مرداد رخ داد به شدت مجروح شدند. این میان پلیس سومی حضور داشت که مهاجم را هدف قرار داد و با شلیک گلوله او را از پای درآورد.

بعدازظهر یکشنبه همچنین دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد که عامل حمله شناسایی شده و او یک مهاجر ۳۳ ساله الجزایری بوده که قبل از این به خاطر انجام برخی جرایم غیرتروریستی برای پلیس چهره‌ای شناخته شده بوده است.

دادستانی بلژیک اما نام کامل این مهاجم را اعلام نکرده و تنها به انتشار حروف اول نام او بسنده کرده که در این گزارش «ک.ب» عنوان شده است. وی از سال ۲۰۱۲ در بلژیک زندگی می‌کرده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که فرد مهاجم به هنگام حمله به ماموران پلیس فریاد «الله اکبر» سر داده است. داعش اوایل فروردین امسال نیز با حمله به فرودگاه بروکسل و ایجاد انفجار در مترو این شهر، ۳۴ نفر را کشت.

این گروه به‌ویژه از میان کشورهای اروپایی، کشور فرانسه را هدف قرار گرفته. یکی از آخرین اقدامات تروریستی در فرانسه که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است روز ۲۴ تیر در شهر نیس به وقوع پیوست که فرد مهاجم سوار بر یک کامیون ۸۴ نفر را به قتل رساند.

XS
SM
MD
LG