لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۷

اوباما: آمریکا هم امروز و هم فردا در کنار فرانسه است


باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، در پی حملات مرگبار اسلام‌گرایان در فرانسه، با اعلام دوباره حمایت کشور خود از کشوری که «قدیمی‌ترین متحد» آمریکا نامیده، تاکید کرد که آمریکا «امروز در کنار فرانسه است و فردا هم در کنار فرانسه باقی خواهد ماند».‎

اظهارات آقای اوباما، روز جمعه، ۱۹ دی، ساعاتی پس از عملیات پلیس فرانسه علیه عاملان حمله به هفته‌نامه شارلی ابدو و گروگان‌گیری در سوپرمارکت یهودی در شرق پاریس انجام شده است که به مرگ مهاجمان و گروگان‌گیر انجامید.

به گزارش رویترز، رئیس جمهوری آمریکا گفت: «من می‌خواهم مردم فرانسه بدانند که امروز ایالات متحده کنار شما ایستاده است. فردا نیز کنار شما خواهد بود.»

وی سپس فرانسه را قدیمی‌ترین متحد آمریکا خواند و تاکید کرد، واشینگتن در شرایط کنونی که این «حمله ظالمانه» رخ داده است، نیروی عملیات ضدجاسوسی خود را با توجه به قوانین این کشور به کار می‌گیرد تا متحد خود را در مقابله با این چالش حمایت کند.

آقای اوباما افزود: «ما امیدواریم که این تهدید آخر رفع شده باشد. دولت فرانسه همچنان با تهدید تروریسم مواجه خواهد بود و ناگزیر است که هوشیار باقی بماند. شرایط قابل دگرگونی است.»

رئیس جمهوری آمریکا در نهایت گفت: «رئیس‌جمهور اولاند خاطرنشان ساخته است که آنها هر آن‌چه برای محافظت از مردم آنها لازم است انجام می‌دهند و من فکر می‌کنم که برای ما هم مهم است که بدانیم فرانسه قدیمی‌ترین متحد ماست.»

فرانسه از روز چهارشنبه تاکنون شاهد رخدادهای خونینی بوده که به مرگ ۲۰ نفر انجامیده است.

این رخدادها با حمله به هفته‌نامه فکاهی شارلی ابدو و کشتار کاریکاتوریست‌های آن آغاز شد، با گروگان‌گیری در یک سوپرمارکت یهودی در شرق پاریس ادامه یافت و در نهایت نیز با مرگ گروگان‌گیر و عاملان حمله به شارلی ابدو به پایان رسید.

با آغاز این رخدادها باراک اوباما به همتای فرانسوی خود پیشنهاد کمک برای شناسایی و دستگیری عوامل حمله به شارلی ابدو داده بود.

XS
SM
MD
LG