لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۱

مسئول کشتار مدرسه پیشاور در حمله پهپاد آمریکا کشته شد


تصویری از یک ویدیو که طالبان پاکستان اوایل سال جاری میلادی منتشر کرد و در آن چهره خلیفه عمر منصور (وسط) دیده می‌شود
تصویری از یک ویدیو که طالبان پاکستان اوایل سال جاری میلادی منتشر کرد و در آن چهره خلیفه عمر منصور (وسط) دیده می‌شود

ارتش پاکستان اعلام کرد که مسئول تهاجم سال ۲۰۱۴ به مدرسه‌ای در شهر پیشاور که به مرگ بیش از ۱۵۰ نفر منجر شد، در حمله پهپاد آمریکا کشته شد.

ژنرال عاصم باجواء، سخنگوی ارتش پاکستان، روز چهارشنبه ۲۳ تیر در توییتر نوشت که فرماندهی در افغانستان «مرگ عمر نرائی تروریست، معروف به خلیفه عمر منصور یا خالد خراسانی را تایید می‌کند که در نتیجه حمله هواپیمای بدون سرنشین در افغانستان رخ داده است.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از آقای باجوا نوشته که یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا در مکالمه‌ای تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان مرگ خلیفه عمر منصور، رهبر طالبان پاکستان را تایید کرده است.

منصور مشهور به عمر نرائی یا خالد خراسانی مسئولیت حمله به مدرسه‌ای در شهر پیشاور پاکستان را که یکی از خونین‌ترین رخدادهای پاکستان بوده است بر عهده گرفته بود.

در این حمله انتحاری که اواخر آذر ماه ۱۳۹۳ به وقوع پیوست، بیش از ۱۵۰ نفر کشته شدند، رخدادی که بیشتر قربانیان آن کودک بودند.

به دنبال این رویداد نیروهای امنیتی پاکستان شماری از شبه‌نظامیان طالبان را بازداشت کردند که برخی از آنان اعدام شدند.

عمر نرایی همچنین اواخر دی ماه ۱۳۹۴ حمله‌ای را به دانشگاه دولتی باچا خان در استان خیبر پشتون‌خواه سازماندهی کرد که ۲۱ کشته بر جای گذاشت.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که رسانه‌های پاکستانی همین هفته گزارشی از حمله یک هواپیمای بدون سرنشین به شبه‌نظامیان طالبان در شرق افغانستان منتشر کرده بودند.

XS
SM
MD
LG