لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۳

یک مرکز اسکان پناهجویان در آلمان به آتش کشیده شد


ماه گذشته نیز ورزشگاهی در شهرک نایوئن آلمان که قرار بود سکونت‌گاه پناهجویان باشد به آتش کشیده شد
ماه گذشته نیز ورزشگاهی در شهرک نایوئن آلمان که قرار بود سکونت‌گاه پناهجویان باشد به آتش کشیده شد

پلیس آلمان از وقوع یک آتش‌سوزی عمدی در یکی از مراکزی که برای اسکان پناهجویان در نظر گرفته شده است خبر داد، رخدادی که به گفته برخی از رسانه‌ها می‌تواند گویای تنش‌ در جامعه آلمان بر سر مسئله مهاجران باشد.

گزارش خبرگزاری رویترز در روز یک‌شنبه، ۲۹ شهریور، به نقل از پلیس آلمان بیان می‌کند این رخداد در شهر هایلبرون از ایالت بادن – وورتمبرگ، واقع در جنوب غرب این کشور رخ داد که در جریان آن یک سالن ورزشی به‌طور عمدی به آتش کشیده شد، جایی که قرار بود سکونت‌گاه موقت پناهجویان باشد.

به گفته پلیس آلمان، لحظه وقوع این آتش‌سوزی هنوز کسی در این سالن اسکان داده نشده بود و از این رو حادثه آتش‌سوزی تلفاتی نداشته است.

آلمان اصلی‌ترین مقصد ده‌ها هزار پناهجویی است که در روزهای اخیر با ورود خود به اتحادیه اروپا فصل جدیدی را در تاریخ این اتحادیه رقم زده‌ و باعث اختلافات شدید میان اعضای آن شده‌اند.

مقامات آلمان تاکید کرده‌اند که درهای این کشور را به روی پناهجویان و به‌ویژه پناهجویان سوریه‌ای نخواهند بست. پیش‌بینی آنها هم بر این است که تا پایان سال جاری میلادی حدود یک میلیون پناهجو وارد آلمان شود.

با این حال آلمان هم خواستار توزیع پناهجویان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده. این میان جامعه آلمان شاهد چندین تظاهرات در حمایت از ورود پناهجویان به این کشور بوده. اما در برابر، گروه‌هایی نیز به مخالفت با ورود پناهجویان برخاسته‌اند که از جمله اقدامات آنان به آتش کشیدن ورزشگاهی در شهرک نایوئن است که قرار بود سکونت‌گاه پناهجویان باشد.

رویترز در گزارش خود به اظهارات یکی از اعضای ارشد حزب اتحادیه سوسیال مسیحی در پارلمان اشاره دارد که بر لزوم وضع قوانین سختگیرانه‌تر برای پذیرش پناهجویان تاکید کرده است.

گردا هاسلفلت در مصاحبه‌ای با روزنامه ولت گفت: «کسانی که در خطر نیستند باید سریعا آلمان را ترک کنند. ما ناگزیریم که اولویت‌ها را صریحا تعیین کنیم. ما انرژی و منابع‌مان را برای کسانی که از جنگ و شکنجه فرار کرده‌اند، نیاز داریم.»

آماری که معاون صدراعظم آلمان به تازگی ارائه کرده است نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی تاکنون ۴۵۰ هزار پناهجو و مهاجر وارد این کشور شده‌اند.

XS
SM
MD
LG