لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۸

حملات هوایی ارتش سوریه به مناطق حومه دمشق هفت کشته برجای گذاشت


منطقه عین ترما
منطقه عین ترما

حکومت سوریه روز جمعه دو منطقه تحت تسلط شورشیان در نزدیکی دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار داد که این رخداد به کشته شدن هفت نفر از جمله دو کودک انجامید.

خبرگزاری رویترز به نقل از گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که پنج نفر از قربانیان این حملات در منطقه عین ترما بودند که در سه کیلومتری بخش قدیمی دمشق واقع است. دو نفر دیگر نیز در منطفه زملکا کشته شده‌اند که در مجاورت عین ترما قرار دارد.

این گزارش می‌گوید که حملات هوایی ارتش سوریه به این مناطق در روز جمعه حدود ۲۰ بار تکرار شد و دست‌کم ۱۵ زخمی نیز برجای گذاشت که شرایط برخی از آنها بسیار وخیم است.

عین ترما در هفته‌های اخیر هدف بمباران‌های سنگین قوای حکومتی بوده است. این منطقه بخش حومه‌نشین غوطه شرقی را به محله جوبر در دمشق که در دست شورشیان است وصل می‌کند. در این حال ارتش سوریه تلاش می‌کند با قطع این خط ارتباطی، محله جوبر را محاصره کند.

غوطه شرقی یکی از مناطقی است که طرح ایران و روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در سوریه شاملش می‌شود. توافق میان ایران و روسیه از یک طرف و ترکیه از طرف دیگر ماه گذشته حاصل شد اما طرفین همچنان درباره چگونگی اجرای آن اختلاف نظر دارند که همین باعث تعویق آتش‌بس شده است.

در این شرایط اما منطقه جنوب غربی سوریه از شش روز قبل شاهد آتش‌بسی است که به دنبال توافق دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور ایالات متحده و روسیه، اجرایی شد.

XS
SM
MD
LG