لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

سقوط یک هواپیمای مسافربری در تایوان ۴۷ کشته بر جای گذاشت


هواپیمایی که در تایوان سقوط کرده متعلق به شرکت چینی ترنس‌ایشیا است.
هواپیمایی که در تایوان سقوط کرده متعلق به شرکت چینی ترنس‌ایشیا است.

یک هواپیمای مسافربری تایوانی که در توفان گرفتار شده بود به هنگام فرود اضطراری در تایوان سقوط کرد و ۴۷ کشته بر جای گذاشت.

گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری چینی شینهوا بیان می‌کند که هواپیمای یادشده متعلق به شرکت تایوانی ترنس‌ایشیا (Transasia) بوده که روز چهارشنبه، اول مرداد به دنبال دومین تلاش ناکام خلبان برای فرود اضطراری در جزایر پنگو تایوان سقوط کرده است.

جزییات این حادثه به‌طور دقیق مشخص نیست و درباره تعداد تلفات حادثه نیز از لحظه وقوع تاکنون آمار متفاوتی در رسانه‌ها منتشر شده است که بیشترین آنها ۵۱ نفر است.

با این حال آخرین این آمارها به نقل از یه‌کائونگ شین، وزیر ترابری تایوان در اکثر خبرگزاری‌ها منتشر شده است که احتمال می‌دهد تعداد قربانیان این حادثه ۴۷ نفر باشند.

به گفته او، ۱۱ نفر نیز که در این حادثه مجروح شده‌اند هم‌اکنون به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در گزارش‌ها تعداد سرنشینان هواپیما ۵۸ نفر عنوان شده است، ۵۴ مسافر و ۴ خدمه. این گزارش‌ها هواپیما را از نوع «ای‌تی‌آر» مدل ۷۲ معرفی می‌کنند.

خبرگزاری رویترز همچنین می‌نویسد که هواپیمای یادشده از شهر کاهوسیونگ در جنوب تایوان عازم جزیره ماکونگ بود که در نهایت در جزیره پنگو سقوط کرد.

به نوشته این رسانه، تایوان در روز چهارشنبه شاهد توفان سهمگینی به نام ماتمو بود که به تعطیلی بازار و مدارس این کشور انجامید.

این اتفاق تنها به فاصله ۶ روز از سرنگونی یک هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین روی داده است، رخدادی که ۲۹۵ کشته در پی داشت و دلیل آن نیز اصابت موشک عنوان شده است.

چند ماه قبل یک هواپیمای مسافربری دیگر متعلق به خطوط هوایی مالزی با ۲۳۹ سرنشین ناپدید شد که هنوز نشانی از هواپیما به دست نیامده است.

XS
SM
MD
LG