لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۵

۱۵ موضع گروه داعش هدف حملات نیروهای ائتلاف آمریکا قرار گرفت


مرکز فرماندهی ایالات متحده روز جمعه هفتم آذر اعلام کرد که ارتش آمریکا و متحدان آن ظرف سه روز گذشته ۱۵ موضع گروه داعش را در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اطلاعیه مرکز فرماندهی ایالات متحده بیان می‌کند که از مجموع این حملات هوایی ۱۳ مورد آن علیه نیروهای گروه «حکومت اسلامی» در عراق و دو مورد دیگر در سوریه انجام شده است.

بر اساس این گزارش، حملاتی که در سوریه انجام شده، مواضع شبه‌نظامیان داعش در اطراف شهرهای کوبانی و حلب را در هم کوبیده است.

کوبانی که اکثریت مردم آن را کردها تشکیل می‌دهند بیش از دو ماه است که در محاصره نیروهای افراط‌گرای داعش به‌سرمی‌برد. در این مدت تعدادی از نیروهای پیشمرگه کرد نیز برای دفاع از شهر به کوبانی اعزام شده‌اند که این امر به تقویت موضع مدافعان کوبانی منجر شده است.

مرکز فرماندهی ایالات متحده همچنین اعلام کرده که در جریان حملات آمریکا و متحدان آن به نیروهای داعش در عراق، چندین واحد بزرگ نظامی داعش در نزدیکی شهرهای کرکوک، فلوجه، بیجی، الرطبه و القائم در هم کوبیده شده است.

این حملات همچنین به نابودی تعدادی از خودروهای داعش، یک بولدوزر، سنگرها و یک ساختمان منجر شده است.

در همین حال بغداد، پایتخت عراق و حومه‌های آن جمعه پرخشونتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که بر اثر انفجار بمب و تیراندازی ۹ نفر جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات پلیس عراق گزارش داد که حمله نخست روز جمعه نزدیک بازارچه‌ای در حومه بغداد رخ داد که به مرگ چهار نفر و جراحت ۹ نفر منجر شد.

همچنین انفجار بمب دوم در شمال بغداد سه قربانی دیگر گرفت و پس از آن با یورش مردان مسلح به ایست‌های بازرسی در منطقه شمال بغداد دو سرباز کشته شدند.

XS
SM
MD
LG