لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۰

انتشار گزارش‌هایی در خصوص بازداشت محمد نوری‌زاد در شیراز


محمد نوری‌زاد در نامه‌های سرگشاده متعددی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی به نقد سیاست‌های او پرداخته است.
محمد نوری‌زاد در نامه‌های سرگشاده متعددی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی به نقد سیاست‌های او پرداخته است.
پایگاه خبری دراویش گنابادی، مجذوبان نور، از بازداشت محمد نوری‌زاد در پی دیدار با دروایش گنابادی و جمعی از فعالان مدنی در شهر شیراز خبر داده است.

این رسانه گزارش داده است که نیروهای امنیتی روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت، آقای نوری‌زاد را که «با اعلام قبلی» به حافظیه شیراز رفته بود، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

این گزارش به بازداشت چند ساعته جمعی از دراویش گنابادی و فعالان مدنی شهر شیراز نیز اشاره دارد که به منظور دیدار با محمد نوری‌زاد به حافظیه رفته بودند.

وبسایت مجذوبان نور می‌نویسد که آقای نوری‌زاد پس از حضور در مجموعه حافظیه و دیدار با شهروندان شیراز، قصد ملاقات با خانواده‌های فرشید یداللهی و امید بهروزی، دراویش گنابادی زندانی، را داشت که بازداشت شد.

محمد نوری‌زاد، مستندساز و مخالف سیاست‌های حکومت ایران، به تازگی در وبسایت شخصی خود نوشته بود که عازم شیراز است و دعوت کرده بود کسانی که تمایل دارند با او دیدار کنند٬ ساعت ۱۰ صبح دوشنبه در حافظیه باشند.

او نوشته بود که «کار خاصی» در شیراز ندارد و تنها «شوق دیدار حافظ» باعث سفر به شیراز شده است.

آقای نوری‌زاد منتقد سیاست‌های علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، است و در نامه‌های متعدد سرگشاده‌ای خطاب به او، نسبت به وضعیت آزادی‌ها در کشور، فعالیت‌های اقتصادی سپاه، احکام قضایی علیه مخالفان سیاسی و حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، اعتراض کرده، امری که بارها منجر به بازداشت او شده است.
XS
SM
MD
LG