لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۲

زاکربرگ عملکرد فیس بوک درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا دفاع کرد


مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک روز چهارشنبه ازعملکرد این شرکت درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا دفاع کرد و انتقاد دونالد ترامپ را که در یک پیام توئیتر گفته بود فیسبوک علیه اوست رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به دنبال افشای این موضوع که ماموران روسیه آگهی هایی را در شبکه فیسبوک خریداری کرده و با خلق حساب‌های کاربری جعلی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ فضای سیاسی را متشنج کرده بودند مارک زاکربرگ در هفته‌های اخیر در موضع تدافعی بود.

آقای زاکربرگ روز چهارشنبه در پیامی که روی فیسبوک منتشر کرد گفت هم لیبرال‌ها وهم دونالد ترامپ از مضامین منتشر شده در فیسبوک در جریان مبارزات انتخاباتی گلایه دارند. او افزود:«کارکرد رسانه‌ای که سعی می کند تریبونی برای همگان باشد دقیقا همین است.»

مارک زاکربرگ گفت سال ۲۰۱۶ اولین کارزار انتخاباتی در آمریکا بود که در آن اینترنت عمده‌ترین راه تماس نامزدها با مخاطبانشان بود و امکان تماس و رد و بدل کردن ایده‌ها بین نامزدان و مخاطبان از طریق اینترنت چیز خوبی است.

او در عین حال به کارزار «در رای گیری شرکت کنید» اشاره کرد که در مجموع باعث تشویق دو میلیون نفر به رای دادن شد.

در همان بیانیه آقای زاکربرگ گفت از اینکه در گذشته گفته بود تصور اینکه «اطلاعات غلط» از طریق فیسبوک منتشر شده است «جنون» است اکنون پشیمان است و افزود با این موضوع برخورد جدی نکرده است.

اوایل روز چهارشنبه دونالد ترامپ در پیام خود در شبکه توئیتر فیسبوک را «ضد ترامپ» خواند و اشاره کرد که این شبکه اجتماعی احتمالا با سایر رسانه هایی که علیه او هستند تبانی کرده است.

تحقیقات کمیته‌های کنگره و مشاور ویژه دادستانی آمریکا در مورد احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مطالب منتشر شده در فیسبوک را نیز شامل می شود.

روز چهارشنبه کنگره آمریکا از فیسبوک خواست تا در جلسات بررسی این موضوع در کمیته‌های جداگانه کنگره شرکت کند.

فیسبوک هنوز مشخص نکرده که آیا مارک زاکربرگ و یا سایر مدیران این شرکت در جلسات تحقیق کنگره شرکت خواهند کرد یا نه.

XS
SM
MD
LG