لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

آمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۵ میلیون نفر گذشت


تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در جهان از مرز ۲۵ میلیون نفر عبور کرد و سرعت ابتلا به این ویروس نیز افزایش یافته است.

بررسی نمودار جهانی ابتلا به کووید۱۹ نشان می‌دهد تنها در مدت سه روز یک میلیون نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده افزایش سرعت ابتلا به این بیماری در جهان است.

براساس آمار منتشر شده در بامداد یک‌شنبه، نهم شهریور، هند با بیش از ۷۸ هزار مبتلا در روز شنبه بالاترین میزان ابتلای جدید در جهان را به خود اختصاص داده‌است.

به‌طور کلی، آمریکا با بیش از شش میلیون ابتلا، بالاترین تعداد مبتلایان در جهان را دارد، برزیل نیز با ۳٫۸ میلیون مورد در جایگاه دوم قرار دارد و هند نیز ۳٫۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا را گزارش کرده‌ است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، از نهادهای اصلی سلامت عمومی در آمریکا، آمار واقعی افراد مبتلا به کرونا در جهان بسیار بیشتر از آمارهای رسمی برآورد می‌شود و علت این امر، محدودیت‌ها در انجام تست کرونا و بروز موارد فراوانی از ابتلای ملایم به این ویروس است که گزارش یا حتی شناسایی نمی‌شود.

تعداد رسمی قربانیان کووید۱۹ در سراسر جهان بیش از ۸۴۲ هزار نفر گزارش شده است. ایالات متحده با ۱۸۲ هزار و ۷۷۹ نفر بالاترین آمار را دارد و پس از آن برزیل با ۱۲۰ هزار و ۲۶۲ نفر و پس از آن مکزیک با ۶۳ هزار و ۸۱۹ نفر قرار دارند.

روسیه نیز در آخرین آمارهای خود ۴۹۸۰ مورد جدید از ابتلا را گزارش کرده که با این حساب جمع کل مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور به یک میلیون نفر نزدیک شده است.

چین که مدت‌ها برای مهار شیوع این ویروس محدودیت‌های سختی وضع کرده بود اکنون از وارد شدن ۹ نفر از مبتلایان به کرونا به این کشور طی یک روز خبر می‌دهد.

آلمان نیز از ۷۸۵ مورد جدید ابتلا گزارش داده که با این حساب شمار مبتلایان در این کشور به ۲۴۲ هزار نفر نزدیک شده است. تعداد قربانیان کرونا در آلمان ۹۲۹۵ نفر است.

آلمان روز شنبه شاهد تجمعی اعتراضی در برلین با حضور تقریباً ۱۰ هزار نفر علیه ادامه محدودیت‌های کرونایی بود. این تجمع به طور خاص از سوی گروه‌های دست‌راستی افراطی حمایت می‌شد و پلیس برلین این تجمع را به خاطر عدم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه از شیوع کرونا متوقف کرد.

نیوزیلند که چندی پیش خود را عاری از ویروس کرونا اعلام کرده بود بامداد یکشنبه از شناسایی دو مورد جدید از کووید۱۹ خبر داد.

در ایران، با اعلام مرگ ۱۱۰ تن از بیماران کووید ۱۹ تعداد رسمی قربانیان این بیماری به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده‌است.

براساس آمار رسمی که مورد تأیید منابع مستقل نیست، ایران با بیش از ۳۷۰ هزار مبتلای شناسایی شده در رده ۱۲ جهان قرار دارد.

منابع: آسوشیتدپرس، الجزیره / پ.پ/ک.ر
XS
SM
MD
LG