لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۸

بازداشت یک عضو شورای شهر شیراز به اتهام «حمایت از بهائیان»


مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز
مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز

گزارش ها حاکی است که مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز عصر پنجشنبه به اتهام «حمایت از فرقه بهاییت» بازداشت شده است.

به گزارش ایرنا، یک عضو شورای شهر شیراز گفته است، «پرونده حاجتی پیش از این در دادگاه عمومی و انقلاب شیراز در حال بررسی بوده است».

بازداشت این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز ظاهرا در پی توئیت روز سوم مهرماه وی صورت گرفته است.

آقای حاجتی نوشته بود: «ده روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهایی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام. نسل ما موظف است مادامی که مقابل دشمنان خارجی ایستاده است در تلاش برای اصلاح رویه‌های قضایی و سایر اموری که عدالت اجتماعی را به خطر انداخته کم نگذارد».

در همین حال یک نماینده شهر شیراز در مجلس از بازداشت مهدی حاجتی انتقاد کرده و گفته است که آقای حاجتی در مقابل تخریب اماکن تاریخی شیراز، برای توسعه حرم شاهچراغ ایستاد و تهدید به پرونده‌سازی شده بود.

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس در این زمینه گفته است «نباید اظهار نظر یک عضو شورای شهر باعث چنین واکنشی شود. این کار در وضعیت فعلی نگران‌کننده و موجب تشویش اذهان عمومی است. ما باید در برخوردها عدالت و درایت را لحاظ کنیم.»

وی اضافه کرد: متأسفانه بعضا با یک جرم مشهود مثل تخریب اماکن میراثی و اماکن ملی که در شیراز اتفاق می‌افتد، برخورد نمی‌شود اما یک عضو شورای شهر به خاطر توئیتش بازداشت می‌شود که این به نفع منافع ملی و انسجام کشور نیست.

نماینده شیراز در مجلس تاکید کرد: آقای حاجتی در شورای شهر پیگیر تخریب اماکن میراثی بوده و به خاطر این پیگیری نیز چند بار تهدید شده بود.

مهدی حاجتی پیشتر به نحوه تخریب خانه های تاریخی در جریان طرح توسعه حرم شاهچراغ اعتراض کرده بود.

آقای حاجتی اسفندماه سال گذشته به ایلنا گفته بود براساس طرح توسعه حرم شاهچراغ و متصل کردن آن به سید علاالدین حسین ، تولیت شاهچراغ درصدد است که ۵۷ هکتار زمین بین این دو حرم را تخریب کند، ولی به خاطر آن که در این منطقه تعدادی از خانه‌های تاریخی قرار داشت، سازمان‌های مردم نهادی با این مسئله مخالفت کردند.

به گفته وی به دنبال مخالفت با این طرح، در اسفندماه نیز دو خانه تاریخی سلیمی و منتصری از جمله آثار تاریخی متعلق به دوران قاجاریه در شهر شیراز «شبانه تخریب» می‌شوند.

در نشست هفتم اسفند سال گذشته شورای شهر شیراز٬ شماری از اعضای این شورا به تخریب خانه های تاریخی اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در نشست شورای شهر شیراز در هفتم اسفند گفته بود، طرح توسعه حرم شاهچراغ که در حال اجرا است براساس طرح مصوب شده نیست و مشخص نیست مجموعه تولیت حرم شاهچراغ بر چه اساسی در حال انجام این اقدامات است.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا، ایرنا و ایسنا؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG