لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۶

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، شبکه «ایران اینترنشنال» را یک سازمان «تروریستی» اعلام کرد


اظهارات وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی علیه «ایران اینترنشنال»، تهدیدات علیه آن را وارد مرحله جدیدی کرده است
اظهارات وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی علیه «ایران اینترنشنال»، تهدیدات علیه آن را وارد مرحله جدیدی کرده است

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» را یک سازمان تروریستی اعلام کرد و گفت که «عوامل و مرتبطین با آن تحت تعقیب خواهند بود».

اسماعیل خطیب این اظهارات را در گفت‌وگو با سایت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بیان کرد هرچند که متن کامل این مصاحبه هنوز منتشر نشده است. به گفته سایت رهبر جمهوری اسلامی، «گفت‌وگوی تفصیلی و تحلیلی وزیر اطلاعات» قرار است روز چهارشنبه ۱۸ آبان منتشر شود.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در این مصاحبه گفت: «ایران اینترنشنال به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و من‌بعد، هر نوع ارتباط با این سازمان تروریستی به‌عنوان ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی تلقی خواهد شد».

او همچنین به بریتانیا به‌دلیل میزبانی سه شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان حمله و این کشور را تهدید کرد که «هزینه اقداماتش برای ناامن‌سازی ایران را خواهد داد».

این حمله بلندپایه‌ترین مقام اطلاعاتی جمهوری اسلامی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه «ایران اینترنشنال» اطلاعیه‌ای صادر کرد و از تهدید سپاه پاسداران علیه دو خبرنگار خود و خانواده‌های آن‌ها خبر داد.

این شبکه به نام این دو روزنامه‌نگار اشاره نکرد، اما احتمال می‌رود سخن از دو تن از چهره‌های رسانه‌ای این شبکه باشد که برنامه‌ها و گزارش‌های آن‌ها بیشتر مورد توجه مخاطبان است.

شبکه یاد شده از پنج سال پیش که کار خود را در لندن آغاز کرد، همواره در تیررس حملات رسانه‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی بوده است ولی از زمان آغاز اعتراضات سراسری در ایران در ۵۰ روز پیش، حملات آن‌ها علیه رسانه تشدید شده است.

اظهارات وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی علیه ایران اینترنشنال، تهدیدات علیه آن را وارد مرحله جدیدی کرده است.

پیشتر نیز، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در روز هفتم آبان گفته بود: «به رژیم آل سعود که با بنگاه‌های سخن‌پراکنی و رسانه‌هایی که تنها شیطنت را ترویج کرده و آشکارا به دنبال تحریک جوانان ما هستند، هشدار می‌دهیم مراقب رفتارتان باشید و این رسانه‌ها را کنترل کنید وگرنه دود آن به چشم شما خواهد رفت».

جمهوری اسلامی از شبکه «ایران اینترنشنال» به عنوان رسانه وابسته به عربستان سعودی نام می‌برد، ولی این شبکه در بیانیه روز دوشنبه خود گفته که «یک شبکه مستقل فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا» است.

XS
SM
MD
LG