لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

آمار رسمی کرونا در ایران: سه هزار مورد جدید، بیش از سه هزار قربانی تاکنون


کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز چهارشنبه دربارهٔ آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت که در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۳۰۳۶ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او افزود که از ظهر دیروز تا امروز (۱۳ فروردین ۱۳۹۹) بر اساس «معیارهای قطعی» تشخیصی، ۲۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷ هزار و ۵۹۳ مورد رسید.

آقای جهانپور همچنین گفت که تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین خبر دادکه ۳۸۷۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تاکنون ۷۰ هزار و ۱۰۸ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۴۷۶۲ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.


آمار رادیوفردا درباره افراد بستری شده یا تحت نظر در استان‌های ایران مستند به سخنان مقام‌های بهداشتی محلی و گزارش‌هایی است که در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده است.

در این آمار افرادی که مبتلا به علائم بالینی بوده‌اند مد نظر قرار گرفته‌اند.

مقام‌های رسمی ایران هنوز حاضر نیستند آمار جان‌باختگان در استان‌های تهران و قم را منتشر کنند که احتمال می‌رود دلیل آن میزان بالای مرگ‌ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این دو استان باشد.

وزارت بهداشت ایران همچنین آمار افرادی را که در استان‌های مختلف جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، به تفکیک اعلام نمی‌کند.

مقام‌های این وزارتخانه اعلام می‌کنند که آمار آنان به استناد پاسخ تست نهایی از افراد است و افرادی را که در گذشته علائم بالینی داشته‌اند در آمار خود لحاظ نمی‌کنند. تعدادی از نمایندگان مجلس ایران نیز اعلام کرده‌اند که آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت بسیار کمتر از رقم واقعی است.

ریک برنان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در غرب آسیا نیز که همراه با یک تیم سازمان جهانی بهداشت به تهران سفر کرد، روز ۲۷ اسفند به خبرگزاری رویترز گفت شمار موارد رسمی ابتلا در ایران ممکن است تنها یک پنجم شمار واقعی باشد، اما «آزمایش‌ها به سرعت در حال افزایش است در نتیجه شمار موارد بیشتر خواهد شد».

XS
SM
MD
LG