لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۳

ادامه افزایش ابتلا به کرونا در ایران؛ نزدیک به ۱۴ هزار مبتلای دیگر در آمار رسمی


وزارت بهداشت جمهوری اسلامی از ابتلای ۱۳ هزار و ۷۲۱ نفر دیگر به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بر مبنای آمار رسمی که سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روزانه اعلام می‌کند، ۴۸۳ بیمار دیگر کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و با این حساب شمار جان‌باختگان از مرز ۴۵ هزار و هفتصد نفر گذشت.

یک روز پیش از این، آمار رسمی بیماران جدید روزانه ۱۲ هزار و ۴۶۰ و تعداد جان‌باختگان دوشنبه ۴۵۳ نفر اعلام شده بود که بنابر این هر دو رقم از دیروز تا امروز، سه‌شنبه، افزایش داشته است.

این آمارها که به گفته مقام‌های بهداشتی آمار واقعی نیست، در حالی رو به افزایش است که از سه روز پیش ایران محدودیت‌های تازه‌ای را در ده‌ها شهر اعمال کرده است.

برخی از مقامات بهداشتی و پزشکی از دیرهنگام بودن و کافی نبودن این محدودیت‌ها انتقاد کرده‌اند.

سیما لاری روز سه‌شنبه همچنین گفت که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود که نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان فارس همچنان دارای روند صعودی است و درحال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان آغاز شیوع بیماری رسیده است.

روز سه‌شنبه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با انتشار نتایج یک نظرسنجی گفت: «نگرانی مردم از ابتلا به کرونا در بالاترین سطح خود از زمان شروع همه‌گیری قرار دارد.»

محمدرضا جوادی یگانه گفت که «کرونا و مشکلات اقتصادی روزهای سختی را برای مردم رقم زده ‌است. امروز اولویتی جز سلامت جسم و آرامش روانی مردم وجود ندارد.»

در همین حال، در ماه‌های اخیر همواره تردیدهای جدی درباره آمار کرونا در ایران وجود داشته است. پیش از این محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی کرونا در ایران را سه برابر آماری دانست که وزارت بهداشت به صورت رسمی اعلام می‌کند.

در روزهای اخیر در خبرها آمده است که اکنون ظرفیت بیمارستان‌های دولتی کاملاً پر شده‌ و همه قبرها در بهشت زهرا نیز سه‌طبقه شده‌اند.

XS
SM
MD
LG