لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۰

آمار رسمی از قربانیان روزانه کرونا در ایران زیر ۴۰ نفر اعلام شد


در ادامه همه‌گیری کرونا در ایران، تازه‌ترین آمار رسمی حاکی از مرگ ۳۵ نفر و ابتلای ۱۷۵۷ نفر دیگر به این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه، با اعلام این آمار افزود که مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسید.

وی شمار کل جان‌باختگان از ابتدا تا ظهر روز شنبه را نیز ۶۹۳۷ نفر اعلام کرد.

به گفته آقای جهانپور، از بین مبتلایان جدید، ۳۲۵ مورد بستری و ۱۴۳۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت همچنین گفته که امروز بعد از ۷۰ روز، تعداد موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پس از اصرار بر بازگشایی کشور و به‌ویژه پایتخت ضمن رعایت فاصله‌گذاری «هوشمند»، رئیس‌ جمهور ایران روز شنبه خبر داد که وضعیت شیوع کرونا در تهران قرمز است و در ادامه خواستار افزایش هماهنگی بین نهادهای بهداشتی و آموزش به مردم شد.


کیانوش جهانپور شمار بیماران بهبودیافته را ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر عنوان کرده و از تحت مراقبت قرار داشتن ۲۷۱۶ نفر از این مبتلایان در بخش‌های مراقبت ویژه خبر داده است.

این مقام وزارت بهداشت در عین حال تاکید کرد: «به هیچ وجه در وضعیت عادی نیستیم. هیچ کجای جهان و ایران وضعیت عادی در مواجهه با این ویروس ندارد و در اکثر شهرهای استان خوزستان وضعیت در شرایط فوق العاده است.»

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، نیز گفت: «پیش‌بینی‌های ما قطعی نیست، ولی پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی این است که اوضاع کرونا در پاییز از خرداد و تابستان بدتر خواهد بود.»

پیش از این برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهانکاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

همچنین آماری که اعضای شورای شهر تهران درباره تعداد تقریبی جان‌باختگان «در تهران» منتشر کرده‌اند برابر آماری است که وزارت بهداشت درباره جان‌باختگان «در کل کشور» اعلام می‌کند.

خبر دیگری نیز حاکی از مرگ ۱۰۷ نفر از کادر درمان اعم از پزشک، پرستار، ماما، تکنسین‌های آزمایشگاه و کارشناسان بیمارستان‌ها در جریان مقابله با ویروس کرونا است.

این خبر را مسعود حبیبی، معاون پارلمانی سازمان نظام پزشکی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا بیان کرده است.

منابع: خبرگزاری ایرنا، شبکه خبر و ایلنا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG