لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۳

آمار رسمی کرونا در ایران‌:‌ جهش سه هزار نفری در تعداد مبتلایان در یک روز


با مرگ ۱۴۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۲۳۷۸ نفر افزایش یافت. این آمار را روز جمعه، هشتم فروردین، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد.

به گفته آقای جهانپور، در طول ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۹۲۶ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند. بدین ترتیب تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در ایران به ۳۲۳۳۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران آمار افرادی را که در استان‌های مختلف به کرونا مبتلا شده‌اند یا جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، به تفکیک اعلام نمی‌کند.

با این حال، شناسایی حدود سه هزار بیمار در یک روز، نشان‌دهنده افزایش روند شناسایی بیماران مبتلا در ایران است.

مقام‌های وزارت بهداشت در روزهای اخیر از گسترش طرح غربالگری کرونا در کل کشور و افزایش شناسایی افراد مبتلا خبر داده بودند.

در همین زمینه آقای جهانپور روز پنج‌شنبه ۷ فروردین گفته بود که «مشارکت مردم در طرح غربال‌گری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر رسید».

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد که تاکنون ۱۱۱۳۳ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، تا روز ۶ فروردین، حداقل ۵۹ هزار و ۱۲۰ نفر به دلیل داشتن علائم بالینی کرونا در ۳۱ استان ایران بستری شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که ۳۰۳۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

آمار رادیوفردا دربارهٔ افراد بستری شده یا تحت نظر در استان‌های ایران مستند به سخنان مقام‌های بهداشتی محلی و گزارش‌هایی است که در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده‌ است. در این آمار افرادی که مبتلا به علائم بالینی بوده‌اند، مد نظر قرار گرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG