لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۰
حضور محمدعلی نجفی در دفتر سرپرست دادسرای امور جنایی تهران یک روز پس از «اعتراف» به قتل همسرش/ آقای نجفی از بعدازظهر روز سه‌شنبه در بازداشت به سر می‌برد.
حضور محمدعلی نجفی در دفتر سرپرست دادسرای امور جنایی تهران یک روز پس از «اعتراف» به قتل همسرش/ آقای نجفی از بعدازظهر روز سه‌شنبه در بازداشت به سر می‌برد.

اتهام «قتل عمد» به محمدعلی نجفی تفهیم شد

روز سه‌شنبه بعدازظهر، هفتم خردادماه، ابتدا خبر به قتل رسیدن میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، وزیر و شهردار سابق، منتشر شد و ساعاتی بعد او در برابر دوربین صداوسیما به قتل میترا استاد با اسلحه اعتراف کرد.

۱۷:۵۳ ۸.۳.۱۳۹۸

محمدعلی نجفی در توضیحات خود در دادسرا دربارهٔ قتل میترا استاد گفت که او «هیچ جا اجازه نمی‌داد بدون او حاضر شوم و یک شک بیمارگونه داشت. مراحل طلاق همسر اولم طول کشید و این باعث شک مجددش شد.»

او اضافه کرد که کمی پیش از وقوع این قتل، میترا استاد «رفت حمام و موبایل من را هم برد که به کسی زنگ نزم. اشتباهم این بود که شب قبل اسلحه را مسلح کرده بودم.»

۱۸:۱۰ ۸.۳.۱۳۹۸

مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری، در توئیتی روند رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد را با استانداردهای موجود قضایی «ناسازگار» توصیف می‌کند.

او می‌نویسد: تجربه و قانون در چند پرونده جنایی‌ام می‌گوید که تحقیقات پرونده قتل (بعضاً) و منافی عفت، محرمانه بوده، حتی اجازه تحقیق به قاضی دادسرا داده نمی‌شود و مستقیماً به دادگاه کیفری می‌رود. گزارش مستقیم خبرنگار با دست گرفتن اسلحه و شمارش تیر و اخذ نظر چندساعته پزشکی قانونی و… با استاندارد موجود سازگار نیست.

​مصطفی ترک همدانی​ ازجمله وکالت شماری از متهمان زیست محیطی را بر عهده داشته است.

۲۱:۴۵ ۸.۳.۱۳۹۸

نحوه پوشش رسانه‌ای خبر قتل همسر شهردار پیشین تهران از سوی برخی رسانه‌های داخل ایران، با واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی و کارشناسان حوزه جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات روبرو شده است.

نحوه پوشش این حادثه از سوی صداوسیمای جمهوری اسلامی از جمله مواردی بود که مورد انتقاد شماری از کارشناسان و کاربران شبکه‌های مجازی واقع شد. حسین قاضیان، جامعه‌شناس در آمریکا، در گفت‌وگو با رادیو فردا درباره علت بازتاب گسترده خبر این حادثه در رسانه‌ها می‌گوید:

نحوه پوشش رسانه‌ای خبر قتل نجفی در گفت‌وگو با حسین قاضیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:09 0:00
لینک مستقیم

۰۰:۰۱ ۹.۳.۱۳۹۸

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری، می‌گوید که وکالت محمدعلی نجفی در پرونده قتل همسر دومش را بر عهده گرفته است.

وی به خبرگزاری ایرنا گفته که روز چهارشنبه با مراجعه به دادسرای امور جنایی و اخذ امضای محمدعلی نجفی، وکالت او را در پرونده قتل همسر دومش بر عهده گرفته است.

این وکیل دادگستری افزوده که «اتهام قتل عمد» به نجفی تفهیم شده است و افزود: «جلسات آتی بازجویی از نجفی با حضور وکیل برگزار می‌شود».

علیزاده طباطبایی وکالت پرونده‌های خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی را به عهده داشته است.

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، روز سه‌شنبه به اتهام قتل میترا استاد، هسمر دومش، بازداشت و روانه زندان شد.

۰۰:۴۱ ۹.۳.۱۳۹۸

دستیار ویژه وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید میترا استادی، همسر دوم محمدعلی نجفی که روز سه‌شنبه به قتل رسید، «هیچ‌گونه ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات نداشته است».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، این مقام وزارت اطلاعات که نامش فاش نشده است تهدید کرده که «پخش این‌گونه ادعاهای کذب» موجب تشویش افکار عمومی و قابل پیگیری قضایی است.

از روز سه‌شنبه که خبر قتل همسر دوم نجفی رسانه‌ای شد، برخی گزارش‌ها حاکی از این بود که میترا استادی با نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ارتباط داشته است.

خود آقای نجفی نیز روز چهارشنبه در دادسرای امور جنایی تهران گفت: «یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است».

دختر آقای نجفی نیز گفته که همسر دوم پدرش «با ارگان‌های خاصی رابطه داشت و از همین طریق به پدرم تسلط پیدا کرده بود و او را تحت فشار قرار می‌داد».

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، روز سه‌شنبه به اتهام قتل میترا استاد بازداشت و روانه زندان شد.

XS
SM
MD
LG