لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۲۱

فرهاد رهبر «در جلسه اضطراری» از ریاست دانشگاه آزاد عزل شد


هیئت امنای دانشگاه آزاد روز یک‌شنبه، ۲۸ مردادماه، در «جلسه‌ای اضطراری» به عزل فرهاد رهبر از ریاست این دانشگاه رای داد.

عزل رئیس دانشگاه آزاد همزمان بود با انتشار انتقادهای مشاور فرمانده سپاه پاسداران از او در همین روز.

وب‌سایت خبری تابناک روز یک‌شنبه نوشت که در «جلسه فوق‌العاده و فوری» هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد با حضور علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنا و مشاور رهبر جمهوری اسلامی، اعضا به عزل فرهاد رهبر رای داده‌اند.

فرهاد رهبر که در دوره‌ محمود احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه تهران بود در حالی از این سمت برکنار شد که تنها یک سال از انتصاب او می‌گذرد.

آقای رهبر در مردادماه سال ۹۶ به ریاست دانشگاه آزاد منصوب شد.

در پی اعلام این تصمیم، هیئت امنای دانشگاه آزاد، به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی طهرانچی را به عنوان جانشین موقت آقای رهبر تعیین کرد.

آقای طهرانچی پیش از این مسئولیت دانشگاه آزاد استان تهران و واحد تهران مرکز را به عهده داشت.

اما اعلام خبر برکناری فرهاد رهبر در روز یک‌شنبه همزمان بود با انتشار اظهار نظر رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد و مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه در انتقاد از مدیریت این دانشگاه.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده سپاه، از جمله از رئیس دانشگاه آزاد انتقاد کرده بود که چرا «نیروهای جوان و انقلابی» را در این دانشگاه به کار نگرفته بود.

او گفت: «درخصوص به‌کارگیری نیروهای جوان و انقلابی با وجود تذکرات مکرر هیئت امنا و به‌خصوص نمایندگی محترم ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها، بی‌توجهی شده است.»

با این حال در گزارش‌ها به دلیل عزل آقای رهبر از سمت خود اشاره نشده و فقط از جمله در گزارش خبرگزاری مهر آمده است که پس از بررسی «مسائل مدیریتی دانشگاه» این تصمیم اتخاذ شده است.

یک سال مدیریت فرهاد رهبر بر دانشگاه آزاد همراه بود با اظهارات جنجالی، ایجاد محدودیت برای برگزاری سخنرانی و فعالیت‌های دانشجویی، اخراج و تصفیه استادان این دانشگاه.

به دنبال درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی و انتصاب علی‌اکبر ولایتی با حکم آیت‌الله علی خامنه‌ای به عنوان رئیس هیئت مؤسس و امنا، این دانشگاه دچار تغییرات عمده شد.

منابع: خبرگزاری‌های مهر،‌ ایسنا، تسنیم، تابناک، رادیوفردا/ ف. دو.
XS
SM
MD
LG